هشدار وزش تندباد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در شرق اصفهان / وقوع سیلاب‌های نقطه‌ای در غرب استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام هشدار وقوع بادهای شدید در سطح استان، گفت: تندبادهایی با سرعت ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در شرق اصفهان و ۷۰ کیلومتر بر ساعت در اصفهان، خیزش گردوغبار و کاهش دید افقی را به همراه خواهد داشت.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های رگباری باران، کاهش دما و رعدوبرق از فردا تا پایان روز جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه در مناطق غربی استان، اظهار کرد: بر این اساس پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت بحران‌های احتمالی انجام شده است.

وی درباره استقرار سامانه ناپایدار جوی از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری بر استان، افزود: اوج فعالیت این سامانه روز پنجشنبه پیش‌بینی شده که اثرات آن در مناطق غرب استان به ویژه شهرستان‌های بوئین میاندشت، فریدون‌شهر، داران، تیران و کرون، چادگان و استان‌های همجوار چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وقوع روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در غرب استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها بارش رگباری باران، کاهش دما و رعدوبرق تا پایان هفته در مناطق مستعد غربی استان تداوم دارد که می‌تواند روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در این نقاط ایجاد کند.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار جوی در مرکز و مناطق شرقی استان به دلیل نبود رطوبت، انرژی آن با وزش باد، تندباد و خیزش گردوغبار و کاهش دید افقی تخلیه خواهد شد، گفت: مطابق پیش‌بینی‌ها فعالیت این سامانه در شهرستان‌های نائین، گلپایگان، میمه، اردستان، خوروبیابانک، داران، چوپانان، ورزنه، فریدونشهر، انارک، دهاقان و شهرضا با وزش تندباد همراه است.

وزش تندباد با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در اصفهان / آماده‌باش ۲۰۰ تیم امداد جاده‌ای

شیشه‌فروش افزود: تندبادهایی با سرعت ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در مناطق شرقی، خوروبیابانک، انارک، نائین و ۷۰ کیلومتر بر ساعت در اصفهان همراه با خیزش گردوغبار و کاهش دید افقی پیش‌بینی شده است.

وی درباره استقرار و آماده‌باش ۲۰۰ تیم امدادی در جاده‌های استان، اظهار کرد: از روز چهارشنبه تا پایان روز جمعه با فعالیت سامانه بارشی و تندبادها، تیم‌های فوریت‌های پزشکی، پایگاه‌های جاده‌ای حلال احمر، راهدارخانه‌ها، شرکت‌های امداد جاده‌ای خودرو و برق فعال هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون اینکه با وزش تندبادها، تحکیم و استحکام سازی سازه‌های ناپایدار، داربست‌ها و رعایت اصول ایمنی تابلوهای بین شهری و شهری به به ادارت راهداری، شهرداری و دهیاری‌های تاکید شده است، گفت: کشاورزان و باغداران نیز باید نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

اصفهان معین هشت استان همجوار در حوادث

وی اظهار کرد: احتیاط در سفرهای داخل و برون‌شهری، تمهیدات لازم برای حفظ گلخانه‌ها، محصولات کشاورزی به ویژه در مسیرهای تندباد خیز و گردوغبار، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، اتراق دامداران در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق چرای دام و ممنوعیت کوهنوردی اطلاع‌رسانی و توصیه شده است. هرگونه اقدام از جمله سوزاندن باقی‌مانده گیاهان، مزارع و خاکبرداری نیز که منجر به افزایش گردوغبار شود، ممنوع است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه استان اصفهان در مواقع بروز حوادث معین هشت استان همجوار و جانشین تهران در مدیریت بحران است، افزود: در شرایط بحرانی مأموریت‌های محول اصفهان، نیازمند تمهیدات لازم است.

خسارت ۷۰ درصدی ۳۰۰۰ هکتار محصولات باغی در دو روز ابتدای امسال

وی تصریح کرد: اعزام تیم‌های اسکان اضطراری به شهرستان خوی برای کمک به زلزله‌زدگان، اعزام تیم‌های برف‌روبی به شهرکرد و چهارمحال‌وبختیاری، بازسازی ۷۰۰ واحد مناطق مسکونی در سیل بهمن سال ۱۴۰۰ در شهرهای رودان و میناب از توابع هرمزگان، امدادرسانی به استان‌های یزد، چهارمحال‌وبختیاری، همدان و کرمان در سیل و کم‌آبی مرداد سال گذشته، امداد و نجات در حادثه ساختمان متروپل آبادان و امدادرسانی به زلزله بروجرد و بم از جمله امدادرسانی‌های استان اصفهان به سایر شهرها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی بهاره در شهرستان‌های گلپایگان، خوانسار، سمیرم و فریدن در دوازدهم و سیزدهم فروردین سال جاری، گفت: در این مدت، سه هزار هکتار محصول باغی در شهرستان‌ها مذکور بین ۲۰ تا ۷۰ درصد متحمل ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت شده است.

افزایش ۱۵ درصدی بارش‌ها نسبت به میانگین در سال جاری / افزایش خروجی سد زاینده‌رود در مناطق غربی استان اصفهان

وی درباره میزان میانگین بارش‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: میانگین بارش‌ها در استان ۱۹۱ میلی‌متر ثبت و گزارش شده که ۱۵ درصد نسبت به میانگین بیشتر است، اما همچنان در مناطق شرق و شمالی اصفهان با کاهش بارندگی مواجه هستیم.

شیشه‌فروش با بیان اینکه خروجی سد زاینده‌رود برای آب‌رسانی اشجار مناطق غربی استان از روز گذشته افزایش داشته است، افزود: لازم است که شهروندان به ویژه مناطق بالادست رودخانه برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی از تردد و توقف در حاشیه رودخانه زاینده‌رود خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با افزایش سد زاینده‌رود به تیم‌ها و دستگاه‌های مرتبط مناطق غرب استان، دستورات لازم ابلاغ و اطلاع‌رسانی شده که مسیر رودخانه را برای مواجهه با هرگونه مشکل احتمالی بازگشایی کرده و شهروندان نیز توصیه‌های ایمنی همچون نبود شنا و فقدان توقف در بستر رودخانه را رعایت کنند. براساس برنامه‌ریزی و مدت زمان‌بندی آب منطقه‌ای، آب در نقاط غرب اصفهان جریان دارد.

کد خبر 654042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.