قانون‌گذار فرایند نظارت شورا را مشخص نکرده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مرکز مطالعات شهرداری تهران با توجه به مطالعات انجام شده، اعلام کرده است که شورای اسلامی شهر براجرای مصوبات خود نظارت کافی نداشته، در صورتی که قانون‌گذار نظارت را به شورا واگذار کرده است اما فرایند نظارت مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم فروردین‌ماه_ در یکصدوسی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با اشاره به موضوع نظارت به عنوان یکی از وظایف حضرت امیرالمؤمنین (ع)، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تنها بر شهرداری تهران نظارت دارد و مرکز مطالعات شهرداری تهران با توجه به انجام مطالعات اعلام کرده که شورای اسلامی شهر بر اجرای مصوبات خود نظارت کافی نداشته است، در صورتی که قانون‌گذار نظارت را به شورا واگذار کرده است اما فرایند نظارت مشخص نیست.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ساختار کنونی شورا نظارت وجود ندارد و حداقل نظارت هم مناسب و مطلوب نیست، لذا علت را باید در ساختارهای شورای اسلامی شهر بیابیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ابزار مورد نیاز برای نظارت در اختیار شورای اسلامی شهر قرار ندارد و اعضا به گزارش‌های ارسال شده بسنده می‌کنند، همچنین اعضای شورا به سیستم‌ها و ساختارهای شهرداری دسترسی ندارند که این مشکل باید هرچه سریع‌تر رفع و دسترسی لازم فراهم شود.

وی تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای طرح‌ها، حفظ دارایی‌ها و سرمایه‌ها، معاملات، حسن اجرای دعاوی مربوط به شهرداری، امور بهداشت و نظافت شهر، امور تماشاخانه‌ها و اجرای مطلوب امور مالی شهرداری از جمله وظایف شورا به‌شمار می‌رود.

امانی ادامه داد: عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران مدتی قبل توئیتی درباره مصاحبه مهدی چمران منتشر کرد و از فیش حقوقی ۴۶ میلیون تومانی در شورای اسلامی شهر متعجب شده بود، در حالی که هیچکدام از اعضای شورا به اطلاعات، حقوق، پاداش و دستمزد دسترسی نداریم. در دوره پنجم نیز شرایط به همین صورت بود و امکان دسترسی به اطلاعات وجود نداشت.

وی با بیان اینکه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران هنوز بررسی نشده است، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ساختارها در شورا عملکرد نظارتی ندارد و سیستم مشارکتی به سبک سنتی است و ابزارهای نظارت در اختیار شورا نیست.

کد خبر 653907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.