افزایش رطوبت و کپک در خانه‌های انگلستان

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۶۰ هزار از خانه‌های اجتماعی در سراسر انگلستان بر اثر رطوبت و کپک دچار وضعیت ناسالمی برای سکونت شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از ساکنان خانه‌های اجاره‌ای انگلستان از وضعیت نامناسب محل سکونت خود، متأثر از رطوبت و کپک خبر داده‌اند و خواهان بهبود شرایط شده‌اند. در این میان، گزارش‌ها نشان از آن دارد که حتی یک کودک دو ساله به نام اواب ایشاک در روچدیل، بر اثر ابتلا به بیماری‌های تنفسی ناشی از وجود کپک در خانه جان خود را از دست داد که به دنبال آن، نگرانی‌های ساکنان چنین منازلی به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. در این راستا، مدیران شهری از مالکان چهار میلیون خانه اجاره‌ای در سراسر انگلستان خواسته‌اند برای رفع مشکلات موجود در دارایی‌های خود اقدام کنند و رطوبت و کپک موجود در آن‌ها را از بین ببرند.

افزایش رطوبت و کپک در خانه‌های انگلستان

البته گزارش‌ها نشان داده است که از تمام خانه‌های اجاره‌ای سراسر انگلستان، حدود ۱۶۰ هزار مورد، رطوبت و کپک را تجربه کرده است که سلامت سه درصد تا چهار درصد از ساکنان آن‌ها تحت تأثیر این رویداد مشکلات سلامت نسبی را تجربه کرده و این در حالی است که حدود هشت هزار نفر از ساکنان چنین خانه‌هایی به بیماری‌های مزمن مبتلا شده‌اند. در این راستا، اجاره‌نشینان خواهان بهبود شرایط زندگی خود شده و از مالکان خواسته‌اند استانداردهای روز سلامت را در بهبود وضعیت آن‌ها مورد توجه قرار دهند و به ایجاد تغییراتی در این زمینه بپردازند.

البته وجود کپک و رطوبت تنها به خانه‌های اجتماعی انگلستان محدود نمی‌شود بلکه این رویداد به یک اپیدمی در سراسر کشور تبدیل شده است. گزارش‌ها نشانگر آن است که حدود ۱۱ درصد از خانه‌های مسکونی خصوصی (معادل ۲.۴- برابر خانه‌های اجاره‌ای اجتماعی) نیز به طور متوسط و شدید دارای رطوبت و کپک است، با این حال خانواده‌ها اقدام ویژه‌ای برای رفع آن انجام نداده‌اند. از آن‌جا که این رویداد از دهه ۱۹۹۰ رایج بوده است و استراتژی خاصی برای پایان دادن به آن از سوی دولت و مردم پیاده نشده است، تصور می‌شود که اپیدمی کپک و رطوبت به امری دائمی در خانه‌ها تبدیل شود و شهروندان بی‌شماری را به بیماری‌های تنفسی مبتلا کند، ضمن این‌که بیم آن می‌رود که افراد بسیاری نیز جان خود را بر اثر این رویداد از دست بدهند.

افزایش رطوبت و کپک در خانه‌های انگلستان

کد خبر 653881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.