آموزش‌های دوران بلوغ در مدارس اصفهان آغاز شد

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از ارائه آموزش سلامت در دوران بلوغ به دانش‌آموزان دختر مدارس عشایری و شبانه‌روزی اصفهان خبر داد.

مرجان پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تهیه بسته‌های بلوغ برای دانش‌آموزان دختر مدارس عشایری و شبانه‌روزی، اظهار کرد: تاکنون ۲۴۰ بسته بلوغ به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال تهیه شده که اولویت در اهدای این بسته‌ها با مدارس مناطق محروم استان است که در کنار اهدای این بسته‌ها، ارائه آموزش سلامت در دوران بلوغ به دانش‌آموزان و اولیا انجام خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای طرح آموزش سلامت در دوران بلوغ، همکاری دانشگاه علوم پزشکی را جلب کرده‌ایم و مقرر شد متخصصان زنان و زایمان و کارشناسانی که در زمینه بلوغ کار کرده‌اند، به همراه گروهی از آموزش و پرورش به مدارس مناطق محروم استان اعزام شوند تا ارائه آموزش‌های خودمراقبتی مربوط به دوران بلوغ به دانش‌آموزان و اولیا توسط متخصصان انجام شود.

پناهی با اشاره به ارائه آموزش سلامت در دوران بلوغ به دانش‌آموزان دختر مدارس عشایری و شبانه‌روزی اصفهان، گفت: طرح آموزش سلامت در دوران بلوغ از مدارس شبانه‌روزی آغاز شده و هدف‌گذاری بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس عشایری مدنظر است و این طرح تا پوشش کامل جامعه هدف ادامه خواهد یافت.

وی درباره اهمیت آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان درباره بلوغ، خاطرنشان کرد: بعضی دختران با موضوع بلوغ آشنا نیستند که در صورت آگاهی‌بخشی، آسیب‌های آن کاهش یافته و سبب تحکیم خانواده و کاهش آمار ناباروری خواهد شد.

کد خبر 653876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.