اعزام گروه‌های راهداری به استان‌های در معرض خطر سیل / مسافران احتیاط کنند

مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در پی هشدار قرمز هواشناسی، گروه‌های راهداری از ستاد مرکزی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای به استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال‌وبختیاری اعزام شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، غلام‌عباس بهرامی‌نیا اظهار کرد: در پی فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی از روز چهارشنبه بیست‌وسوم تا پنجشنبه بیست‌وچهارم فروردین‌ماه، گروه‌های راهداری برای کمک به راهداران به استان‌هایی که پیش‌بینی وقوع سیل دارند، اعزام شدند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در روز چهارشنبه برای استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید باشیم.

مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: همچنین این مخاطرات جوی در روز پنجشنبه در استان‌های شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد.

بهرامی‌نیا ادامه داد: سامانه بارشی موجب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، توقف‌نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری و فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر توصیه می‌شود.

مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای تاکید کرد: از کاربران و مسافران جاده‌ای درخواست می‌شود پیش از سفر، اطلاعات وضعیت راه‌ها را از سامانه‌های اطلاع‌رسانی ۱۴۱ دریافت کنند و هنگام تردد در جاده‌های برون‌شهری احتیاط لازم را داشته و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

کد خبر 653864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.