امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۹۰ هزار نفر در چهارمحال‌وبختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سال گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر از امدادرسانی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم فروردین‌ماه_ در نشست تشریح عملیات‌های امداد و نجات در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در سال گذشته امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان با انجام ۸۴۲ عملیات امدادی، موفق به ارائه خدمات و امدادرسانی به ۹۰ هزار و ۴۰۶ نفر شدند.

وی خاطرنشان کرد: دو مورد حادثه زلزله، ۳۹۵ مورد حادثه جاده‌ای، ۷۱ مورد حادثه شهری، ۹۹ مورد حادثه کوهستان، ۱۵ مورد حادثه ساحلی، دو مورد حادثه آتش‌سوزی مراتع، ۵۵ مورد حادثه سیل و آب‌گرفتگی ۱۱۳ مور حادثه برف و کولاک، ریزش آوار ۹ مورد و ۵۲ مورد خدمات حضوری که توسط عوامل امدادی خدمات ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: امدادگران درخصوص امدادرسانی به حادثه دیدگان امدادگران و نجاتگران موفق به انتقال ۳۸۰ نفر به مراکز درمانی شدند و ۸۴ نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند، همچنین ۲۹۵ مورد عملیات رهاسازی انجام شد.

وی افزود: ۶۵ سورتی پرواز توسط بالگرد جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری انجام شد که موفق به نجات جان افراد گرفتار در کوهستان و مناطق سخت گذر شدند.

مثنوی در رابطه با وضعیت اسکان اضطراری مسافران گفت: بیش از ۹ هزار و ۳۱۲ نفر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان و مناطق امن اسکان اضطراری داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۵۲۷۹ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۵۳۷ تیم عملیاتی با اعزام ۸۵۸ دستگاه آمبولانس و خودرو امداد و نجات موفق به رهاسازی و انتقال ۲۹۵ مصدوم به مراکز درمانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: تنها وظیفه هلال احمر نجات جان درماندگان نیست، کمک به کاشت درخت و ترویج فضای سبز و به پیوست آن بهبود سطح رفاه و زندگی مردم، از اولویت‌های برنامه‌ای هلال احمر است که همواره مورد توجه بوده و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

کد خبر 653719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.