تخصیص بودجه ۱۵۵ هزار پوندی به پروژه هنری آبردین

شورای شهر آبردین اسکاتلند به‌اتفاق‌ آرا تصویب کرد که بودجه ۱۵۵ هزار دلاری مصوب در جلسه اخیر به جای هزینه شدن برای بازسازی کتابخانه‌ها صرف پروژه هنری دروازه ورودی شهر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای کمیته مالی و شورای شهر آبردین تخصیص بودجه ۱۵۵ هزار پوندی به پروژه ورودی شهر را با عنوان «وودساید گیت‌وی» به‌جای بازسازی کتابخانه‌های شهر به تصویب رساندند. این اقدام شورا با مخالفت شورای اپوزیسیون و بخش عمده‌ای از مردم شهر همراه بود، چراکه منجر به تعطیلی کتابخانه‌های محبوب شهر می‌شود. با این وجود شورای شهر اعلام کرد که وودساید گیت‌وی، ورودی دلپذیرتری برای شهر ایجاد خواهد کرد.

شورا مطرح کرد که هدف از ایجاد ورودی جدید این است که به لطف چشم‌انداز خیابانی و زیرساخت‌های برنامه‌ریزی‌شده بهتر، منطقه به مکانی جذاب‌تر برای زندگی، کار و تردد تبدیل شود.

شورای شهر توضیح داد که با پیاده‌سازی پروژه ورودی شهر، در کنار بازسازی فواره تاریخی در جاده بزرگ شمالی منطقه به‌عنوان بخشی از کار، یک مینی‌پارک با مجسمه‌های جدید و درختان و گیاهان متنوع در منطقه ایجاد می‌شود که محیطی آرام و زیبا به آن می‌بخشد.

تخصیص بودجه ۱۵۵ هزار پوندی به پروژه هنری آبردین

با این وجود مخالفت‌ها با تصمیم شورا ادامه دارد، چراکه در طول چند ماه اخیر تلاش‌های بسیاری برای دریافت بودجه به‌منظور حفظ و بازسازی شش کتابخانه محبوب شهر انجام گرفته که از نظر مخالفان پروژه ورودی شهر، تمام این تلاش‌ها توسط شورای شهر نادیده گرفته شده است.

مخالفان طرح جدید شورای شهر بر این باورند که کتابخانه تنها فضایی است که به روی همه باز است و به‌عنوان مرکز جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد، حال‌آن‌که یک ورودی جدید هرچند جذاب باشد، چیزی برای ارائه به ساکنان شهر ندارد و تنها دستاورد آن فضای غم‌آلود کتابخانه متروک‌شده‌ای خواهد بود که در چندقدمی آن قرار دارد.

مخالفان توضیح دادند که شورای شهر آبردین بدون هیچ توضیح منطقی و به‌رغم ارزشمندی کتابخانه‌های شهر به‌عنوان مراکز اجتماعی و فرهنگی، در حال تعطیل کردن امکانات اجتماعی شهر است.

شورای شهر در دفاع از اقدام خود اعلام کرد که تعطیلی کتابخانه‌ها و استخر شهر در راستای پیشگیری از کاهش ۳.۷ میلیون پوندی بودجه مدارس شهر انجام گرفته است که بودجه‌ای معادل ۱۰۰ شغل آموزشی را تأمین می‌کند. با این وجود مخالفان اظهار کردند که ایجاد ورودی جدید هرچند خوشایند باشد به‌اندازه بازگشایی و بازسازی کتابخانه‌ها اهمیت ندارد. این افراد حتی به شورای شهر پیشنهاد کردند بودجه اضافی ۲۵۰ هزار دلاری اختصاص‌یافته به کلیسای غربی شهر را که نیازی به بازسازی ندارد، صرف پروژه ورودی شهر یا بازسازی کتابخانه‌ها کنند.

تخصیص بودجه ۱۵۵ هزار پوندی به پروژه هنری آبردین

کد خبر 653652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.