ذخایر آب سدهای اصفهان به ۵۲۷ میلیون مترمکعب رسید / میزان پرشدگی سدهای استان ۳۸ درصد است

مدیر بهره‌برداری و نگه‌داری از تاسیسات آبی شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به ۵۲۷ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، احسان‌الله امینی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی هفت سد بزرگ استان اصفهان، اظهار کرد: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به ۴۲۷ میلیون مترمکعب رسید.

وی با بیان اینکه ذخیره آبی سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۴۶ درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر ۳۵.۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۶۳ درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت تغییر محسوسی نشان نمی‌دهد.

امینی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۲۳.۷۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه ذخیره سد حنای سمیرم به ۲۴.۱۳ میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۵ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۱۰ درصد افزایش ذخیره آبی دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تاکنون ۷.۰۶ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

امینی خاطرنشان کرد: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۲.۲۸ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۱۱ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را ۴.۱۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: میزان پرشدگی سدهای استان ۳۸ درصد است.

کد خبر 653639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.