مقابله با ظلم علیه زنان یکی از مطالبات پرتکرار رهبری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر تأکیدهای مقام معظم رهبری نبود، لایحه ارتقای امنیت زنان به مجلس نمی‌رسید، گفت: امنیت روانی و جسمی و کرامت بانوان از اهداف این لایحه محسوب می‌شود و زن ایرانی فارغ از این‌که چه نگاه سیاسی و دینی داشته باشد به دنبال حمایت حاکمیت است.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره ویژگی‌های لایحه ارتقای امنیت زنان اظهار کرد: با وجود توجه جدی به حفظ کرامت زن در ایران اسلامی، بعضی از اهداف مدنظر در حوزه امنیت زنان به‌درستی محقق نشده است، در رابطه با امنیت روانی و جسمی بانوان به صورت پراکنده مقررات و قوانینی وجود دارد، اما تجمیع آن‌ها در کنار جرم‌انگاری‌های جدید و تشدید مجازات‌ها امری بسیار ضروری است.

وی با اشاره به توجه به این موارد در لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی و ارتقای امنیت زنان در برابر سوء‌رفتار افزود: امنیت روانی و جسمی و کرامت بانوان از اهداف لایحه مذکور به‌شمار می‌آید و زن ایرانی فارغ از این‌که چه نگاه سیاسی و دینی داشته باشد به دنبال حمایت حاکمیت است تا بتواند در مقابل خشونت‌های مختلف کلامی و جنسی و فیزیکی از او دفاع کند و در پیچ‌وخم دستگاه قضائی در کنار یک زن باشد تا امنیت او را تضمین کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: اگر با نگاه ایرانی و اسلامی چنین قانونی تصویب شود، زن ایرانی مطمئن می‌شود که حاکمیت صدای او را می‌شنود و برای مشکلات زنان اهمیت قائل است؛ اگر این قانون که ۱۲ سال است در مسیر تصویب‌شدن است، هرچه زودتر تصویب و اجرایی شود، می‌تواند این پیام را برای جامعه زنان داشته باشد که از مسیر قانون می‌توان حل مسائل زنان را در حاکمیت دنبال کرد.

وی تصریح کرد: وقتی یک قانون با حمایت قوای سه‌گانه تصویب نشود، بدخواهان خارجی مدعی حمایت از زنان می‌شوند، بنابراین تصویب این قوانین می‌تواند در مجامع بین‌المللی موجب تقویت موضع جمهوری اسلامی شود و در داخل حاکمیت نیز دستگاه‌های مختلف از مجلس مطالبه می‌کنند تا این لایحه بعد از سال‌ها تصویب شود.

شیخی یکی از مطالبات پرتکرار رهبری را مقابله با ظلم علیه زنان دانست و گفت: این مطالبه از دهه ۶۰ وجود داشت و هر بار به هر مناسبتی تکرار شده است؛ نگاه ایشان در جهت ترویج حمایت قانونی و قانونمداری است تا مانع از ظلم علیه زنان شویم و شاید اگر تأکیدات ایشان وجود نداشت، هیچ‌گاه چنین لایحه‌ای در دستور قوه قضائیه و دولت قرار نمی‌گرفت. روز گذشته نیز مجلس به پشتوانه همین اندیشه، به دنبال تصویب این لایحه است.

کد خبر 653615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.