ارتقای رتبه شهرداری لوندویل در کشور

شهردار لوندویل از ارتقای رتبه شهرداری این شهر ساحلی به درجه پنج کشور خبر داد.

نعمت یاورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ارتقای درجه شهرداری‌ها به استناد تبصره (۳) ماده (۱) آئین‌نامه «حقوق و مزایای شهرداران» مصوب یکم تیرماه ۱۳۷۰ هیئت وزیران، اصلاحیه‌های بعدی آن و بر اساس شیوه‌نامه و عوامل ناظر بر درجه‌بندی شهرداری‌ها که در نامه شماره ۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹ به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت کشور رسیده است، انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری‌هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آن‌ها گذشته است، می‌توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را پس از تأیید استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کنند.

شهردار لوندویل خاطرنشان کرد: ارتقای درجه شهرداری و ابلاغ آن از سوی وزیر کشور به استانداری‌های ذی‌ربط پس از بررسی مدارک و مستندات مربوط به درجه‌بندی در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری‌های این سازمان انجام می‌شود که در این راستا  شهرداری لوندویل از درجه چهار به درجه پنج ارتقا یافت.

یاورپور، افزایش بودجه و اعتبارات استانی و کشوری را از مزایای ارتقای این رتبه دانست و تصریح کرد: با ارتقای شهرداری لوندویل به درجه پنج، واحدهای سازمانی و امکانات و تجهیزات آن نیز ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه افزایش و تحقق بودجه مصوب شهرداری طی سه سال گذشته همچنین تلاش‌های مدیریت و کارکنان شهرداری و شورای اسلامی شهر لوندویل در ارتقای درجه این نهاد بسیار مؤثر بوده است، گفت: بر اساس آخرین سرشماری کشور در سال ۱۳۹۵، شهر لوندویل ۱۱ هزار و ۲۳۵ نفر جمعیت دارد و شهرداری این شهر در سال ۱۳۸۲ تأسیس شده است.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی لوندویل از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 653588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.