برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی پس از رمضان

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی گفت: اختتامیه این جشنواره پس از ماه مبارک رمضان در شهر شوش کنار مقبره دعبل خزایی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مرتضی حیدری آل‌کثیر اظهار کرد: قرار بود اسفندماه اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی برگزار شود اما با توجه به اینکه نزدیک عید بود و مشکلات حضور در جشنواره وجود داشت، اختتامیه به بعد از ماه رمضان امسال منتقل شد.

وی افزود: چون آثار بین‌المللی داوری شده بود، نمی‌توانستیم پذیرای آثار دیگر باشیم اما بخش داخلی هنوز داوری‌اش انجام نشده و قرار است هفته آینده داوری آثار داخلی انجام شود و برگزیده بخش داخلی هم مشخص خواهد شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی تصریح کرد: هشت شایسته تقدیر و سه برگزیده در این جشنواره معرفی می‌شوند؛ در بخش بین‌الملل سه برگزیده داریم که این برگزیده‌ها از کشورهای سوریه، بحرین و ایران هستند و سه نفر هم شایسته تقدیر در بخش بین‌الملل معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: ۱۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این تعداد ۹۰ اثر داخلی و ۸۰ اثر بین‌الملل هستند. امسال نسبت به سال گذشته استقبال بیشتری از این جشنواره شد به‌طوری‌که سال گذشته ۱۱۰ اثر و امسال ۱۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

حیدری‌آل‌کثیر با اشاره به برگزاری افتتاحیه جشنواره شعر رضوی به زبان عربی در شهر باوی گفت: با حضور مردم یک برنامه در بهبهان و هویزه برگزار شد و یک برنامه همزمان با اختتامیه در دزفول برگزار می‌شود و اختتامیه نیز در شهر شوش کنار مقبره دعبل خزایی برگزار خواهد شد؛ البته تاریخ دقیق برگزاری جشنواره به‌زودی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 653459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.