لزوم ایجاد پهنه تجارت جهانی برای ناحیه صنعتی شمال ری

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب طرح بازآفرینی ناحیه صنعتی شمال ری گفت: این ناحیه در طرح جامع تهران محدوده‌ای است که نیاز دارد، طرحی موضع و پهنه تجارت جهانی برای آن تهیه و ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _یکشنبه بیستم فروردین‌ماه_ در یکصدوسی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ناحیه صنعتی شمال ری واقع در محدوده منطقه ۲۰ با مساحت ۲۰۰ هکتار در محور فداییان اسلام، با تعداد زیادی انبار و کارگاه‌های صنعتی با کاربری قدیمی و رها شده، مواجه است.

وی با اشاره به کمیسیون ماده ۵ و موافقت با کلیات طرح ساماندهی پهنه‌های صنعتی شمال منطقه ۲۰ افزود: برای بررسی و رفع مشکلات قسمتی از خیابان فداییان اسلام و بافت مجاور، کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵، قرار شد طرحی پیرامون فضای سبز، تأمین سرانه‌ها و خدمات عمومی به‌طور دقیق‌تر بررسی و پیشنهادهای جدیدی ارائه شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: محدوده‌ای به مساحت ۲۵۰ هکتار به طرح اولیه در شمال این کلان‌شهر اضافه و قرار شد طرح تکمیل شده با وسعت ۴۵۰ هکتار تهیه و دوباره به کمیسیون ماده ۵ ارائه شود، لذا طرح ساماندهی محور فداییان اسلام در چارچوب مفاد مصوبه این کمیسیون در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۹ طرح بازآفرینی خیابان فداییان اسلام را با محوریت ایجاد مراکز اداری، تجاری، تولیدی، بازار روز، نمایشگاه، پارکینگ و ایجاد فضاهای سبز عمومی برای ناحیه صنعتی شمال ری تصویب کرد.

شمس‌احسان ادامه داد: ناحیه صنعتی شمال ری در طرح جامع تهران محدوده‌ای است که نیاز دارد برای آن طرحی موضع و پهنه تجارت جهانی تهیه و ایجاد شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با ابتکار مدیریت شهری و عملیاتی شدن ناحیه صنعتی شمال ری امیدوارم این منطقه در اقتصاد شهر تهران و ری تأثیرگذار باشد، لذا از شهردار تهران درخواست می‌کنم نسبت به تصمیم‌گیری جدی در مورد وضعیت این منطقه بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در چارچوب برنامه‌های اجرایی منسجم اقدام کند.

کد خبر 653425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.