قیمت‌گذاری خودرو برعهده شورای رقابت است / نمی‌دانیم قیمت خودرو چه زمانی اعلام می‌شود

سخنگوی وزارت صمت گفت: تصمیم‌گیری در قیمت‌گذاری خودرو در حیطه مسئولیت شورای رقابت است و نمی‌دانیم چه زمانی و به چه شکلی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امید قالیباف با اشاره به نبود شفافیت در اعلام قیمت جدید خودرو اظهار کرد: این حق مردم، بازار، صنعت خودرو و فعالان بورس است که بدانند قیمت‌گذاری به چه صورت است. شورای رقابت به قول خودشان فراقوه‌ای است، یعنی از سه قوه هم بالاتر است، پس اینکه مسئولیت تصمیم و مصوبه خودش را به گردن یک وزارتخانه دیگر می‌اندازد، محل بحث است که با آن فرمایششان تعارض دارد.

وی افزود: دیشب در یک شبکه تلویزیونی مجبور شدم با ایشان صحبت کنم و بگویم که قانونا و عرفا وظیفه هر نهادی که تصمیم می‌گیرد، این است که خودش هم اعلام کند ولی متأسفانه ایشان نظر خودش را دارد و جالب‌تر این‌جاست که می‌گویند سازمان حمایت به ما مشورت قیمت داده است. به هر حال شورای رقابت برای رسیدن به قاعده‌گذاری در قیمت‌گذاری‌، از خیلی‌ها می‌تواند مشورت بگیرد. ما همان را تصویب کردیم. خلاصه فرمایش ایشان این است که می‌گوید قیمت‌ها را سازمان حمایت داده و اطلاع‌رسانی آن هم برعهده وزارت صمت است، من هم دیشب گفتم پس بفرمائید شورای رقابت چه کاره است؟ دیگر تعطیلش کنید ما خودمان بلدیم و قبلاً هم همین کار را می‌کردیم.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: به‌هرحال بدعت‌گذاری‌ها به نتیجه نمی‌رسد، در شورای رقابت فعلی هم با همه مسائل و حواشی که تا الان داشته است عزیزانی هستند که شجاعت پذیرفتن مسئولیت مصوبات را دارند، ازجمله نایب‌رئیس شورای رقابت که خیلی منطقی با موضوع برخورد می‌کند.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو امروز اعلام می‌شود یا خیر، گفت: هر روز شورای رقابت می‌گوید امروز اعلام می‌شود، ما کاره‌ای نیستیم. نمی‌دانم بالاخره آن روز کی خواهد بود. این مصوبه و تصمیم‌گیری در حیطه مسئولیت شورای رقابت است. نمی‌دانم چه زمانی و به چه شکلی اعلام می‌شود، اما قطعاً قیمت‌ها از جانب وزارت صمت اعلام نخواهد شد.

کد خبر 653414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.