توسعه اینترنت اشیا برای افزایش امنیت تاکسی در شهر کلمبیایی

برنامه‌ریزان تونخا در کلمبیا از توسعه اینترنت اشیا برای افزایش امنیت رانندگان تاکسی‌های شهری خبر داده و ادعا کرده‌اند برای تحقق این هدف، کمپانی‌های فناوری مختلفی را به همکاری دعوت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تونخا میزبان بیش از ۱۷۰ هزار نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم آموزشی مهم کلمبیا با دانشگاه‌های بسیار معتبر به‌حساب می‌آید. در حال حاضر، حدود ۱۲۰۰ تاکسی عمومی در شهر مسافران را به مقصد می‌رساند که به دنبال افزایش گرایش مردم به تردد از طریق این خودروها و بیشتر شدن ساعات کار رانندگان، احتمال کاهش امنیت آن‌ها وجود دارد. از سوی دیگر، از آن‌جا که رانندگان تاکسی مستقل از دولت فعالیت می‌کنند و به پرداخت تمام هزینه‌های مربوط به وسایل نقلیه خود می‌پردازند، در صورت وارد شدن خسارات یا امکان سرقت خودروها، این افراد ضررهای مالی بسیار بالایی را متحمل خواهند شد. از همه مهم‌تر این‌که بر اساس شواهد موجود، شماره تلفن خاصی برای تماس با نیروهای پلیس هنگام مواجهه رانندگان با ناامنی وجود ندارد و همین امر، مشکلات امنیت بسیاری را پیش روی آن‌ها قرار داده است.

به‌کارگیری اینترنت اشیا  همچنین رویکردهای مربوط به تولید انرژی تجدیدپذیر در آینده نزدیک به افزایش امنیت رانندگان تاکسی‌های عمومی تونخا منجر خواهد شد، ضمن این‌که افزایش گرایش شهروندان برای جایگزین کردن تردد از طریق خودروهای خصوصی با این وسایل نقلیه را به دنبال خواهد داشت. در این راستا، قرار است ۲۰۰ تاکسی عمومی به فناوری اینترنت اشیا مجهز شود که قابلیت نظارت بر آن‌ها از سوی نیروهای امنیتی فراهم خواهد آمد و به دنبال آن، امنیت رانندگان و مسافران، بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. در واقع، سنسورهای ردیابی به چراغ‌های روشنایی تاکسی‌ها نصب خواهد شد که اطلاعات مربوط به سفر را هر سه دقیقه یک بار، به مرکز پردازش داده‌ها انتقال می‌دهد.

جالب است بدانید که دکمه‌هایی نیز در محل نشستن رانندگان نصب خواهد شد که به آن‌ها امکان آگاه کردن نیروهای امنیتی را در زمان مواجهه با تهدیدهای احتمالی، تنها با فشار دادن آن دکمه می‌دهد که به دنبال آن، نزدیک‌ترین نیروها به سرعت وارد عمل خواهند شد و از وقوع جرم‌های احتمالی جلوگیری خواهند کرد.

بهره‌گیری از اینترنت اشیا برای افزایش امنیت رانندگان در شهر کلمبیایی

کد خبر 653344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.