سرعت غیرمجاز باعث کاهش زمان واکنش در رانندگی می‌شود

رئیس پلیس راه استان اصفهان سرعت غیرمجاز را به علت به حداقل رساندن فرصت هرگونه واکنش و عکس‌العمل، یکی از مهم‌ترین علل حوادث رانندگی در طول سفر اعلام کرد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تابلوهای نصب شده در طول مسیر افزون بر آشنا کردن رانندگان با موقعیت جفرافیایی محل و دیگر اطلاعات لازم برای رانندگی حاوی بعضی از الزامات هستند که رانندگان برای حفظ ایمنی و سلامت خود و دیگران ملزم به رعایت آن هستند.

وی افزود: تخطی از سرعت مجاز و رانندگی با سرعت بالا یکی از مهم‌ترین دلایل بروز حوادث مرگبار جاده‌ای است و علی‌رغم اینکه سرعت رانندگی در تمام مسیرها، اعم از آزادراه‌ها، جاده‌های برون‌شهری و حتی فرعی‌ترین مسیرها توسط تابلوهای هشدار دهنده اطلاع‌رسانی شده، باز هم شاهد تصادفات مرگباری هستیم که علت تامه آن رانندگی با سرعت غیرمجاز است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: اولین و مخرب‌ترین تأثیر سرعت بالا در رانندگی، به حداقل رسیدن زمان برای سرعت عکس‌العمل و واکنش راننده در کنترل خودرو است و به هر میزان که سرعت خودرو کمتر باشد زمان بهتری برای انتخاب و اجرای مناسب‌ترین تصمیم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرعت غیرمجاز افزون بر نقشی که در تعداد تصادفات دارد، در شدت برخورد و میزان آسیب وارد شده به سرنشینان و وسیله نقلیه هم بسیار تأثیر گذار است. بالاترین میزان فوتی‌ها مربوط به تصادفاتی است که در بررسی کارشناسان پلیس راه، علت تامه آن تخطی از سرعت مجاز بوده است؛ چراکه موجب بیشتر شدن نیروی وارده در برخوردها و افزایش میزان صدمات می‌شود.

کد خبر 653238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.