برای اشتراک تجربیات موفق شهرداری اصفهان با شهرداری کوفه آمادگی داریم

شهردار اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر در تمام حوزه‌های شهری آمادگی دارد تجارب موفق خود را با شهرداری کوفه به دو دلیل به اشتراک بگذارد، نخست ادای حق همسایگی و دوم آنکه با ورود مستمر ایرانیان و مردم اصفهان به شهر کوفه بتوانیم از تمیزی و پیشرفت آن بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه نوزدهم فروردین‌ماه_ در دیدار با شهردار کوفه و جمعی از معاونان وی اظهار کرد: مردم اصفهان همواره به سرزمین عراق به‌ویژه شهر کوفه تعلق خاطر دارند و این احساس تعلق، ریشه در حب به امیرالمومنین (ع) دارد؛ از این حیث شهرداری اصفهان آمادگی دارد در قالب انتقال تجربه و کمک با شهرداری کوفه همکاری کند.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در طول ادوار گذشته همواره هویت تاریخی و مذهبی خود را از دست نداده است و یک شخصیت فرهنگی و دینی دارد، افزود: شهر اصفهان ضمن حفظ هویت اصلی خود در حل مسائل روز همچون مباحث شهری، پیشگام بوده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اجرای طرح‌های عمرانی و عرصه‌های خدمات شهری مانند جمع‌آوری زباله، بازیافت و پسماند نیز شهر اصفهان از جمله شهرهای پیشگام و بی‌بدیل در سطح کشور است به‌طوری که اصفهان یکی از تمیزترین شهرهای ایران و جهان محسوب می‌شود و نظام جمع‌آوری زباله آن متفاوت از سایر شهرها است.

وی ادامه داد: جمع‌آوری زباله‌های منازل شهری اصفهان از طریق سطل بزرگ در سطح شهر انجام نمی‌گیرد و تنها از در منازل شهروندان انجام می‌شود که می‌تواند تجربه‌ای موفق برای اجرا در شهر کوفه باشد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه شهر اصفهان در زمینه فرهنگ شهرنشینی و شهروندی نیز اقداماتی پیشتازانه داشته است که می‌تواند زمینه همکاری با شهرداری کوفه باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری کوفه در حال تدوین برنامه‌های شهری خود است، توصیه می‌شود به فرهنگ شهرنشینی و شهروندی بهایی ویژه دهد، زیرا کسانی که شهر را نگه می‌دارد، شهروندان هستند و شهرداری‌ها نقش سیاست‌گذار، تسهیل‌گر و حامی دارند و این کار موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی افزود: شهرداری اصفهان در تمام حوزه‌های شهری آمادگی دارد تجارب موفق خود را با شهرداری کوفه به دو دلیل به اشتراک بگذارد، نخست ادای حق همسایگی و دوم آنکه با ورود مستمر ایرانیان و مردم اصفهان به شهر کوفه بتوانیم از تمیزی و پیشرفت آن بهره ببریم.

شهردار اصفهان در تشریح دیگر عرصه‌های همکاری بین شهرداری اصفهان و شهرداری کوفه گفت: در شهر اصفهان از زباله با نام طلای کثیف یاد می‌کنیم، چراکه امروز با کمک توان داخلی و بر اساس برنامه‌ریزی‌های شهری، اصفهان به عنوان نخستین شهر کشور موفق به اجرای طرح‌های دانش‌بنیان برای تولید گاز، برق و مواد گرانقدر صادراتی از زباله شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی اجرای تور بازدیدی از فرایندها و مسائل فنی در زمینه تجربه‌های موفق شهرداری اصفهان در عرصه خدمات شهری، بازیافت و جمع‌آوری زباله را برای معاونان شهرداری کوفه داریم، ادامه داد: از دیگر عرصه‌های موفق و زمینه‌های قابل همکاری بین شهرداری اصفهان و شهرداری کوفه، تجربه‌ها و سابقه موفق شهرداری اصفهان در زمینه فضای سبز و پارک‌های شهری است.

قاسم‌زاده با اشاره به مباحث غنی فرهنگی در شهر اصفهان و تمرکز بر فرهنگ شهروندی در رفع بسیاری از مشکلات شهری اظهار کرد: آغاز تغییرات فرهنگی از کودکان جامعه و شهر است، در این راستا در حال حاضر در مدارس آموزش و پرورش شهر اصفهان کتابی از سوی شهرداری به منظور فرهنگ شهروندی و ارتقای آن تألیف و تدریس می‌کنیم.

کد خبر 653225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.