شهرداری بافت تاریخی دزفول ایجاد می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: با پیگیری و مذاکره‌های انجام شده بستر لازم برای ایجاد شهرداری بافت تاریخی این شهر در نیمه نخست امسال فراهم شده است.

به گزارش ایمنا، علیرضا مجدی‌نسب اظهار کرد: تأسیس شهرداری بافت تاریخی دزفول با توجه به پیگیری‌های انجام شده، در نیمه نخست امسال با دریافت مجوز از استان خوزستان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه دزفول دارای ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی و آثار متعدد تاریخی است، افزود: با توجه به اهمیت احیای بافت تاریخی این شهر، راه‌اندازی شهرداری بافت تاریخی دزفول به عنوان اولویت از همان روزهای ابتدای فعالیت این دوره شورا در دستور کار قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول تصریح کرد: ایجاد شهرداری بافت تاریخی نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌ها و مقدمه‌هایی از جمله احیای دوباره سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری است که با پیگیری انجام شده این سازمان به‌زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به دلایل منحل شدن سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری دزفول در سال‌های گذشته افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال‌های گذشته بخشنامه‌ای مبنی بر انحلال سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری‌ها و ادغام این سازمان با سازمان عمران شهرداری را ابلاغ کرده است که براساس آن، سازمان نوسازی شهرداری دزفول نیز همان زمان منحل شد.

مجدی‌نسب گفت: ایجاد شهرداری بافت تاریخی دزفول نیازمند احیای دوباره سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری است که تمام پیگیری‌های قانونی آن در تهران انجام و صدور مجوز به استان واگذار شده است.

وی افزود: با پیگیری و مذاکره‌های انجام شده بستر لازم برای ایجاد شهرداری بافت تاریخی دزفول در نیمه نخست امسال فراهم شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 653222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.