ایران ۱ _ میانمار ۱ / صعود زنان شایسته ایران به دور دوم انتخابی المپیک

تیم ملی فوتبال زنان کشورمان با تساوی مقابل میانمار در بازی دوم مرحله گروهی و با احتساب پیروزی در دیدار نخست، به مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران امروز _شنبه نوزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ در چارچوب بازی دوم مرحله مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ساعت ۱۳:۰۰ ظهر به‌مصاف میانمار رفت و موفق شد با ارائه نمایش نه‌چندان جالب و البته به‌لطف پیروزی در بازی نخست با کسب تساوی یک بر یک و پیروزی دو بر یک در مجموع دو بازی به مرحله بعدی راه یابد.

مریم آزمون برای دیدار امروز زهرا خواجوی، حدیث بساط‌شیر، ملیکا محمدی، فاطمه امینه‌برازجانی، سمانه چهکندی، بهناز طاهرخانی، زینب عباس‌پور، زهرا قنبری (کاپیتان)، نگین زندی، شبنم بهشت و افسانه چترنور را به‌عنوان ۱۱ بازیکن ابتدایی به زمین فرستاد.

ترکیب تیم ملی برای دیدار امروز نسبت به بازی گذشته دو تغییر داشت؛ زینب عباس‌پور و سمانه چهکندی که در بازی قبلی نیمکت‌نشین بودند جای ثنا صادقی که در دیدار گذشته دچار مصدومیت جزئی شد و همچنین فاطمه مخدومی را در ترکیب اصلی گرفتند.

شاگردان مریم آزمون که بازی قبل را با تک‌گل زیبای افسانه چترنور پیروز شده بودند امروز آغاز خوبی نداشتند و بازیکنان میانمار با نفوذ به محوطه‌جریمه بچه‌های ایران نزدیک بود صاحب ضربه‌پنالتی شوند که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد اما موقعیت بعدی برای ایران به‌دست آمد که شوت زهرا قنبری با فاصله زیاد نسبت به چارچوب میانمار راهی اوت شد.

در ادامه شوت از راه دور بازیکن میانمار تیرک دروازه زهرا خواجوی را به لرزه درآورد و خطر از بیخ‌گوش ایران گذشت؛ در همین دقایق که میانمار تیم برتر میدان بود شاگردان مریم آزمون صاحب ضدحمله شدند و فرار عالی نگین زندی از تله آفساید او را در موقعیت تک‌به‌تک با گلر میانمار قرار داد. زندی پس از فریب‌دادن دروازه‌بان حریف و در شرایطی که گلر میانمار سعی داشت او را با خطا متوقف کند در برابر دروازه خالی قرار گرفت و گل نخست را در دقیقه ۱۲ برای ایران به‌ثمر رساند.

باوجود گلی که ایران زد و در مجموع دو بازی رفت‌وبرگشت دو بر صفر از میانمار پیش افتاد اما صعود قطعی نبود و هر لحظه امکان بازگشت حریف وجود داشت؛ چهار دقیقه بعد ملیکا محمدی بازیکن میانمار را درون محوطه‌جریمه ایران نقش‌بر زمین کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد اما میانماری‌ها ضربه‌پنالتی را به‌بدترین شکل‌ممکن به بیرون زدند تا کماکان دختران کشورمان یک بر صفر از میزبان پیش باشند.

زنان ملی‌پوش کشورمان باز هم فرصت گلزنی به میانمار را داشتند اما نگین زندی که تنها گل بازی را برایمان وارد دروازه حریف کرده بود مجدداً در موقعیت مسلم گلزنی قرار گرفت اما این‌بار در شرایط سخت‌تری روبه‌روی دروازه‌بان میانمار قرار گرفت و ضربه نوک‌پایش را که به قصد عبور دادن توپ از بین پاهای گلر بود دروازه‌بان میانمار دفع کرد. در نهایت پس از اعلام هفت دقیقه وقت تلف‌شده برای نیمه‌اول ایران ۴۵ دقیقه نخست را با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

در نیمه‌دوم هاجر دباغی جای سمانه چهکندی را در زمین گرفت و در اولین موقعیت جدی این نیمه باز هم میانماری‌ها سعی در گلزنی داشتند که باز هم خوش‌شانسی به‌سراغ ما آمد و توپ راهی به چارچوب نداشت. اما با تداوم روند بد شاگردان آزمون در این دیدار بالاخره ۱۱ دقیقه بعد از شروع نیمه‌دوم میانمار موفق شد دروازه ما را بر روی یک‌ارسال از درون محوطه‌جریمه با تیرک دوم و روی غفلت مدافع و دروازه‌بان باز کند و بازی به نتیجه یک بر یک مساوی رسید.

چند دقیقه بعد فشارهای سنگین بازیکنان میانمار منجر به گل دوم این تیم شد اما پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت و با مردودشدن گل میانماری‌ها، از شر دریافت گل دوم راحت شدیم. در نهایت شاگردان مریم آزمون با بسته نگه‌داشتن دروازه در هفت دقیقه تلف‌شده نیمه‌دوم، از این دیدار سخت به‌هر طریقی که بود جان سالم به‌در بردند و با رقم‌زدن نتیجه‌ای فوق‌العاده به مرحله دوم مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کردند.

به گزارش ایمنا، در دور دوم مرحله انتخابی المپیک با اضافه‌شدن تیم‌های چین، ژاپن، کره‌جنوبی، کره‌شمالی و استرالیا به همراه هفت‌تیم صعود کننده مرحله قبل در سه‌گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و در پایان این مرحله تیم‌های اول هر گروه به‌همراه بهترین تیم دوم به مرحله بعد انتخابی المپیک صعود می‌کنند.

کد خبر 653212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.