پیاده‌راه فرهنگی، پیست موتورسواری نیست

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پیاده‌راه فرهنگی پیست موتورسواری نیست، گفت: ورود وسایل نقلیه موتوری به این پیاده‌راه بسیار خطرآفرین بوده و موجب رنجش خاطر شهروندان و گردشگران شده است، لذا از پلیس راهور انتظار داریم از ورود موتورسواران به پیاده‌راه جلوگیری کند.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: راکبان موتورسوار از خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به میدان شهرداری (شهدای ذهاب) وارد پیاده‌راه فرهنگی رشت می‌شوند و این مسئله همواره موجب ایجاد ناامنی و سلب آرامش شهروندان و گردشگران شده است.

وی افزود: ورودی‌های سه خیابان متصل به میدان شهرداری و پیاده‌راه فرهنگی رشت دارای راه‌بند و نگهبان به‌منظور کنترل ورود و خروج وسایل نقلیه است، اما نگهبانان شهرداری به دلیل اینکه جزو نیروهای غیرنظامی محسوب می‌شوند و بدون هرگونه کد، امکانات و تجهیزات جریمه رانندگان متخلف فعالیت می‌کنند، موتورسواران با بی‌توجهی به نگهبانان شهرداری به راحتی وارد پیاده‌راه می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: پیاده‌راه فرهنگی پیست موتورسواری نیست، بلکه محل گشت و گذار، خرید و استراحت بسیاری از شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی بوده و تنها ورود خودروهای امدادی و دارای مجوز به پیاده‌راه مجاز است.

وی تصریح کرد: ورود وسایل نقلیه موتوری به پیاده‌راه فرهنگی رشت برای خانواده‌ها به‌ویژه کودکان بسیار خطرآفرین بوده و موجب رنجش خاطر شهروندان و گردشگران شده است، لذا از پلیس راهور انتظار داریم به‌منظور پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی و تصادفات ناگوار، از ورود موتورسواران به پیاده‌راه جلوگیری کند.

به گزارش ایمنا، پیاده‌راه رشت یکی از بزرگترین پیاده‌راه‌های دنیا محسوب می‌شود، این پیاده‌راه دارای مسیر اضطراری سواره‌رو و مسیر مخصوص نابینایان است و با رعایت موارد فنی جمع‌آوری آب‌های سطحی، شیب‌بندی شده و ورود خودرو و وسایل نقلیه موتوری به آن ممنوع است.

عملیات احداث پیاده‌راه فرهنگی در میدان شهرداری و سه خیابان متصل به آن شامل خیابان امام خمینی (ره)، سعدی و شریعتی در قالب طرح بازآفرینی شهری به طول حدود هشت کیلومتر، آذرماه ۱۳۹۴ احداث و فروردین ۱۳۹۵ افتتاح شد.

مجموعه میدان شهرداری رشت واقع در این پیاده‌راه شامل بلدیه، اداره پست و هتل ایران است؛ ساختمان شهرداری و برج ساعت نماد شهر رشت محسوب می‌شود که اوایل دوره پهلوی احداث شده است.

کد خبر 653067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.