خشم آمریکا از افشای اسناد نظامی درباره آمار واقعی تلفات روسیه در جنگ اوکراین

انتشار آماری از تلفات ارتش روسیه در جنگ اوکراین در رسانه‌های اجتماعی، بر اساس اسناد ارتش آمریکا، که بسیار کمتر از ادعاهای مقامات آمریکایی است، موجب خشم و عصبانیت واکنش شده و مسکو را متهم به افشاد این اسناد محرمانه کرده است.

به گزارش ایمنا، مقامات آمریکایی امروز_جمعه هجدهم فروردین‌ماه_ به وقت محلی ادعا کردند که روسیه یا عوامل طرفدار کرملین احتمالاً پشت افشای چندین سند محرمانه ارتش آمریکا در رسانه‌های اجتماعی هستند.

برخی منابع خبری به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کردند، به نظر می‌رسد اسناد دستکاری شده و تلفات نیروهای روسیه کاهش یافته است. این مقامات افزودند که ارزیابی‌های آنها غیر رسمی و جدا از تحقیقات در مورد افشای این اطلاعات است.

سابرینا سینگ، یک سخنگوی پنتاگون گفت: ما از گزارش‌های انتشار این اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی مطلع هستیم و وزارت دفاع در حال بررسی این موضوع است.

یکی از اسناد منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی می‌گوید که از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، ۱۶ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ نیروی روسیه کشته شده‌اند.

این دو مقام آمریکایی ادعا کردند که طبق ارزیابی آمریکا که آمار واقعی تلفات روسیه بسیار بیشتر است و حدود ۲۰۰ هزار نیروی روس از آغاز جنگ کشته و زخمی شده‌اند.

اولین بار نیویورک تایمز از بررسی پنتاگون در خصوص افشای اطلاعات خبر داد.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 653018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.