جمع‌آوری فاضلاب شهرها و روستاها از مهم‌ترین رویکردهای وزارت نیرو است

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به موانع گسترده پیش رو در تأمین آب آشامیدنی سالم و پایدار، جمع‌آوری فاضلاب شهرها و روستاها از مهم‌ترین رویکردهای وزارت نیرو و این شرکت است.

به گزارش ایمنا، مجید آقازاده‌حبشی، امروز_ جمعه هجدهم فروردین‌ماه_ در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر آباده استان فارس، ضمن اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرها و روستاهای کشور اظهار کرد: علت چنین رویکردی این است که پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب به عنوان یک کالای اقتصادی و سودآور در حوزه‌های کشاورزی و صنعت به توسعه اقتصادی مناطق کمک می‌کند و می‌تواند از چالش‌های اجتماعی ناشی از کمبود آب آشامیدنی شهرها و روستا بکاهد.

وی افزود: با توجه به موانع گسترده پیش رو در تأمین آب آشامیدنی سالم و پایدار، جمع‌آوری فاضلاب شهرها و روستاها از مهم‌ترین رویکردهای وزارت نیرو و این شرکت است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس هم گفت: ۱۱۸ کیلومتر از شبکه‌های جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر آباده آماده بهره‌برداری است.

علی جان صادق‌پور افزود: این طرح زیست محیطی شامل یک تصفیه‌خانه فاضلاب در دو مدول با ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز و ۲۴۱ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب است.

وی ادامه داد: مدول اول این تصفیه‌خانه با ظرفیت تصفیه ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده خدمات‌دهی به مردم شهر آباده است.

او گفت: اعتبار به روز صرف شده برای اجرای مدول اول تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب آباده ۹۴۰ میلیارد تومان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 653007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.