مورینیو،‌ ساوت‌گیت، زیدان و فردیناند به هیئت مشاوران یوفا می‌پیوندند

گرت ساوتگیت، ژوزه مورینیو، ریو فردیناند و زین‌الدین زیدان قرار است به عضویت هیئت مشاوران یوفا درآیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از مربیان برجسته و بازیکنان سابق فوتبال خواسته شده تا گرد هم آیند و به مسائل مربوط به قوانین بازی، داوری و تقویم فوتبال رسیدگی کنند.

هیئت فوتبال یوفا در اوایل این هفته توسط هیئت حاکمه فوتبال اروپا مورد تأیید قرار گرفت، و زوونیمیر بوبان، ستاره سابق کرواسی و آث میلان، قرار است به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شود.

تاکنون، ۲۰ عضو این کمیته مشخص شده و مورد تأیید قرار گرفته‌اند در این لیست نام‌هایی چون کارلو آنچلوتی، پائولو مالدینی، فابیو کاپلو، خاویر زانتی، لوئیس فیگو، فیلیپ لام، رونالد کومان، مایکل لادروپ، رافا بنیتز، روبرتو مارتینز، پردراگ میاتوویچ، یورگن کلینزمن، رودی وولر، پتر چک، خوان ماتا، رابی کین، پاتریک وی را و دیدیه دروگبا به چشم می‌خورد.

اکنون روزنامه تایمز گزارش می‌دهد که ساوت گیت، سرمربی انگلیس می‌تواند در کنار مورینیو مربی خاص پرتغالی، و همچنین قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ و اسطوره رئال مادرید یعنی زیدان و البته مدافع سابق منچستریونایتد، ریو فردیناند، به این لیست اضافه شود. هیئت مدیره جدید این نهاد، برای نخستین بار، در تاریخ بیست‌وچهارم آوریل تشکیل جلسه خواهد داد.

این اقدام جدید یوفا، به مسائلی پیرامون VAR، مسابقات، رفاه‌بازیکنان، تاکتیک‌ها و توسعه جوانان می‌پردازد و کمیته زنان نیز تشکیل خواهد شد. یکی از اعضای هیئت‌مدیره این نهاد، به روزنامه تایمز گفت: "برای افرادی که در بالاترین سطح بازی یا مربیگری می‌کنند، در مورد برخی از اتفاقاتی که اخیراً در فوتبال رخ داده است، ناامیدی زیادی وجود دارد و این احساس وجود دارد که آنها هیچ پشتیبانی ندارند. به VAR، تغییرات قوانین و آفسایدهای حاشیه‌ساز نگاه کنید، این مسائل قرار است به زیباتر شدن بازی‌ها کمک کنند.

کد خبر 652954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.