نخستین پیوند کبد غرب کشور در چهارمحال‌وبختیاری با موفقیت انجام شد

رئیس واحد فراهم‌آوری عضو و پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال‌وبختیاری گفت: نخستین پیوند کبد غرب کشور در این استان با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پانته‌آ رمضان‌نژاد امروز _پنجشنبه هفدهم فروردین‌ماه_ در نشست خبری اطلاع‌رسانی درباره اهدای عضو در استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در نخستین روزهای بهار طبیعت و سال نو، بیمارستان آیت‌الله کاشانی (ره) شهرکرد، میزبان ایثارگری یکی از خانواده‌های فداکار بیمار مرگ مغزی بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هشت خانواده ایثارگر به اهدای عضو بیماران خود در چهارمحال‌وبختیاری رضایت دادند، افزود: خانواده این بیمار ۵۶ ساله که بر اثر مرگ مغزی در بیمارستان بستری بود، با درخواست اهدای عضو موافقت کردند.

رئیس واحد فراهم‌آوری عضو و پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: با اهدای عضو این بیمار، نخستین پیوند کبد غرب کشور در چهارمحال و بختیاری با موفقیت انجام و به بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشیده شد.

وی با اشاره به اینکه این عمل به صورت رایگان در بیمارستان آیت‌الله کاشانی (ره) شهرکرد انجام شد، گفت: تلاش جراح تیم، متخصص بیهوشی تیم، اعضای تیم پیوند، کارکنان ICU مرکزی برای نگهداری و مراقبت از دهنده عضو و تمام نیروهای تخصصی که انجام این عمل جراحی را همراهی کردند بسیار قابل تقدیر است، زیرا کوتاهی یا سهل‌انگاری در این نوع از عمل‌های جراحی حساس می‌تواند جان بیمار را به خطر بیندازد.

کد خبر 652782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.