آثار و مفاخر چهارمحال‌وبختیاری باید ثبت شود

عضو شورای اسلامی شهر بروجن با بیان اینکه استان چهارمحال‌وبختیاری دارای مردمان قشقایی، بختیاری، لر، ترک و فارس است و این اقوام در تمام موارد باید دیده شوند، گفت: خواستار ثبت آثار و نام بزرگان و مفاخر این استان توسط میراث فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف خشنود امروز _پنجشنبه هفدهم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی شهرستان بروجن با بیان اینکه بلداجی یکی از شهرهای شهرستان بروجن است و گز این شهر در کشور معروف است که باید به نام همین شهر معرفی شود، اظهار کرد: امیدواریم بتوان با اشتغال‌زایی که مشکل اصلی شهروندان است، شاهد اقدامات مؤثری باشیم.

وی افزود: شهر بروجن دارای قدمت زیاد و پیشینه‌ای غنی است و منطقه "سیاسرد"، تالاب بین‌المللی "چغاخور"، موزه و دیگر اماکن تفریحی در این شهر واقع شده است اما با وجود این ظرفیت‌ها و تردد خودروهای بسیاری که از شمال به جنوب کشور از بروجن می‌گذرد، به درستی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجن تصریح کرد: بزرگانی مانند "بی‌بی مریم بختیاری" هنوز آن‌طور که باید در بین بختیاری‌ها شناخته شده نیست و ابتدا باید مردم استان به درستی این افراد را بشناسند و سپس به سایر مردم کشور شناسانده شوند.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال‌وبختیاری دارای مردمان قشقایی، بختیاری، لر، ترک و فارس است و این اقوام در تمام موارد باید دیده شوند، گفت: خواستار ثبت آثار و نام بزرگان و مفاخر این استان توسط میراث فرهنگی هستیم.

تلاش برای رشد فرهنگی شهروندان

شهناز رفیعی‌مفرد، رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی نیز گفت: در تصویب پروژه‌های شهری، سعی شد پروژه‌هایی همچون پارک بانوان، خط پیاده‌روی امن و پیست دوچرخه‌سواری را جهت تحرک و مشارکت بیشتر مردم پیگیری کنیم، همچنین نظر به اینکه درصد بالای املاح غیرمفید در آب شرب شهروندان اثرات مخربی بر میزان شادابی مردم دارد، پیگیری لازم برای تأمین آب شرب مناسب، بهداشتی و پایدار صورت گرفته است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مهم شورای اسلامی شهر بلداجی افزود: به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر، نه شورای شهرداری، وظیفه داریم رشد فرهنگی شهروندان و فرهنگ شهروندی که پایه و اساس رشد هر جامعه‌ای است را با آموزش‌های مناسب و ایجاد بستری فعال برای مردم فراهم و پیگیری کنیم.

شوراهای فرادست می‌توانند در پیشبرد سیاست‌های نظام مؤثر باشند

عبدالله صفیان، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر ظرفیت شوراهای بخش و شهرستان، اظهار کرد: شوراها ابزار قوی و مؤثر در کنار دولت و شوراهای شهر و روستا هستند که با پیگیری مسئولانه وظایف خود می‌توانند گره‌گشای مشکلات مردم باشند، بر همین اساس نباید حالت انفعالی به خود بگیرند، چراکه اگر شوراهای فرادست نقش خود را به درستی ایفا کنند، می‌توانند در پیشبرد سیاست‌های نظام و اهداف توسعه‌ای شهرستان نقش مؤثری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهرستان‌ها باید در جریان تصمیم‌های شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گیرد، با استناد به قوانین باید به فرمانداران اعلام شود که از رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌ها در جلسات مربوطه دعوت به‌عمل آورند.

کد خبر 652768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.