۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
ممنوعیت تردد اسکوترها در پاریس

اشغال بخش اعظم فضاهای عمومی به وسیله افراد سوار بر اسکوترهای برقی و پیامدهای منفی آن در پاریس فرانسه، مدیران را به اعمال قانون ممنوعیت تردد این وسایل نقلیه در شهر سوق داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اسکوترهای برقی طی چند سال گذشته، به‌ویژه پس از انتشار ویروس کرونا، به محبوبیت بسیار بالایی در میان شهرنشینان سراسر دنیا دست یافته است زیرا قابلیت حمل مردم را به‌راحتی و در فاصله امن از دیگران در تمام معابر شهری فراهم می‌آورد. با این حال نگرانی‌های بسیاری از تردد این میکروموبیلیتی‌ها برای مدیران به وجود آمده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش سوانح خیابانی و مرگ بسیاری از کاربران اشاره کرد زیرا ایمنی ویژه‌ای برای به حداقل رساندن امکان برخورد اسکوترها با سایر وسایل نقلیه و عابران پیاده طراحی نشده است، ضمن این‌که در بسیاری از موارد سرعت کاربران کاملاً کنترل نشده است.

ساکنان پاریس، به عنوان یکی از شهرهای پیشروی جهان در ترویج استفاده از اسکوترهای برقی، طی یک سال گذشته همواره شاهد سوانح خیابانی بسیاری بوده‌اند که بر اثر اشغال بخش اعظم فضاهای عمومی به وسیله اسکوترهای برقی رخ داده است و به همین دلیل، مدیران شهر با وجود سبز بودن عبور و مرور از طریق این میکروموبیلیتی‌ها، طرح ممنوعیت تردد آن‌ها را مطرح کردند که در نهایت به تصویب نهایی رسید. جالب است بدانید که نظرسنجی میان شهروندان در خصوص اجرای این طرح، با استقبال گرم آن‌ها مواجه بود و بسیاری از پاسخ‌دهندگان خواهان کاهش وقوع سوانح خیابانی از طریق پایان دادن به عبور و مرور اسکوترها شدند.

ممنوعیت تردد اسکوترها در پاریس

تصویب لایحه ممنوعیت تردد اسکوترهای برقی در پاریس

گزارش‌ها حاکی از آن است که آنه ایلداگو، شهردار پایتخت فرانسه، بارها از نگرانی‌های خود در مورد افزایش حاکمیت کاربران اسکوترهای برقی در فضاهای عمومی سخن گفته بود و آن را تهدیدی جدی برای عابران پیاده شمرده بود. در واقع، طی یک سال گذشته و به دنبال افزایش چشمگیر گرایش مردم به عبور و مرور از طریق این میکروموبیلیتی‌ها، سوانح بی‌شماری رخ داده بود که همین امر افزایش نارضایتی سایر شهروندان از تردد در فضاهای عمومی را به دنبال داشت. علاوه بر این، پارک کردن نامناسب اسکوترها در پیاده‌روها، عبور و مرور عابران را با مشکلات بسیاری مواجه کرده بود که در این میان، افراد سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار و مردم دارای اختلالات بینایی بیشترین لطمه را متحمل شده بودند. در این راستا، مدیران بارها طرح ممنوعیت تردد اسکوترهای برقی را در شهر مطرح کردند که در نهایت و با استقبال زیاد مردم از آن، در نهایت به تصویب شهردار و سایر مدیران پاریس رسید.

کد خبر 652746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.