جمع‌آوری روزانه بیش از ۶۰ تن پسماند از منطقه ۲ اصفهان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: روزانه به‌طور متوسط بیش از ۶۰ تن انواع پسماند از محلات مختلف این منطقه جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات مورد انتظار شهروندان از شهرداری موضوع حفظ نظافت شهری و جمع‌آوری زباله‌ها است، اظهار کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده هر شب زباله‌ها در معابر اصلی منطقه دو اصفهان توسط پاکبانان جمع‌آوری و نظافت تمام خیابان‌های اصلی و فرعی به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حجم زباله‌ها، پسماندها و ضایعات شهروندان در روزهای پایانی سال افزایش پیدا کرد، افزود: طرح جمع‌آوری پسماندهای خانگی طبق روزهای زوج و فرد هفته نیاز به مشارکت شهروندان در اجرای هرچه بهتر آن داشت که اواخر سال گذشته محقق شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این منطقه روزانه به‌طور متوسط ۳۰ تن پسماند تر جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت معاونت خدمات شهری این منطقه در پنج بخش خدمات، فضای سبز و نگهداری و تعمیرات، زیباسازی و کنترل نظارت تعریف می‌شود، گفت: در منطقه دو شهرداری اصفهان ۱۰۵ نیروی خدماتی مشغول به‌کار هستند و روزانه به‌طور متوسط علاوه بر ۳۰ تن پسماند تر، ۲۰ تن پسماند ساختمانی، شش تن پسماند روز و ۲.۵ تن پسماند خشک و ۱.۵ تن سایر از این منطقه جمع‌آوری می‌شود.

صیرفی‌نژاد افزود: تعداد خودروهای خدمات شهری در زمینه حمل زباله و پاکسازی و نظافت شهر شامل دو دستگاه خودروی جدول‌شوی دستی، یک دستگاه خودروی جدول‌شوی مکانیزه، سه دستگاه خودروی حمل ضایعات روز، دو دستگاه جاروب مکانیزه، سه دستگاه جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و هفت دستگاه حمل پسماند است.

وی با بیان اینکه بسترهای مختلفی برای تفکیک زباله از مبدأ فراهم است، خاطرنشان کرد: در این عرصه نیازمند مشارکت شهروندان هستیم و لازم است برای تحقق این مهم همه شهروندان در حوزه مدیریت پسماند مشارکت کنند تا محیط زیست شهر سالم بماند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تاکید کرد: از شهروندان ساکن منطقه دو درخواست می‌شود تا در تفکیک زباله از مبدأ و جدا کردن پسماند خشک قابل بازیافت از پسماند تر از محل مبدا یعنی منازل خود اقدام کنند و در این زمینه با شهرداری مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به دیگر خدمات این معاونت در سال گذشته اضافه کرد: حفر چاه‌های جذبی در نقاط مختلف، خرید تجهیزات پدافند غیرعامل ستاد بحران با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال، لایروبی تمام سپتیک‌ها، آبروها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی، اجرای برنامه‌های آموزشی در محلات جهت افزایش فرهنگ شهروندی و اجرای تقویم زباله، پاکسازی محلات تحت عنوان طرح محله تمیز، نظافت انهار، جمع‌آوری ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و هرس درختان و نظافت و پاکسازی رفیوژها و باغچه‌ها به‌صورت روزانه از دیگر اقدامات خدمات شهری منطقه دو بوده است.

کد خبر 652737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.