دیجیتالی شدن ابلاغ جریمه‌های رانندگی در میلان

پلیس میلان به‌عنوان اقدامی دیگر در مسیر دیجیتالی شدن شهر از ابلاغ جریمه‌های پارک غیرمجاز خودروها از طریق ارسال مبلغ و محل جریمه به تلفن همراه به‌جای استفاده از قبض‌های کاغذی خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر میلان به‌تازگی با تغییرات جدید در سیستم اطلاع‌رسانی تحریم‌های ترافیکی با هدف افزایش دیجیتالی شدن خدمات و بهبود قابلیت وصول جریمه‌های پارک غیرمجاز خودروها در سراسر شهر موافقت کرده است. این شهر در زمینه جمع‌آوری جریمه‌های مالی از رانندگان خاطی و پر کردن خزانه شهر از محل این جریمه‌ها بسیار کارآمد است و تنها در سال گذشته حدود ۱۰۳ میلیون یورو از بودجه محلی خود را از محل همین جریمه‌ها تأمین کرده است. بخش عمده‌ای از این بودجه صرف تعمیر و نگهداری جاده‌ها و جایگزینی علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی میلان، به دنبال تأیید شورای شهر، از اول آوریل با ارسال یک اعلان به تلفن همراه رانندگان خاطی از طریق یک برنامه اختصاصی، در حال صدور جریمه دیجیتالی برای پارک غیرمجاز خودروها در سراسر شهر است. این اقدام به‌معنای حذف کامل قبض‌های کاغذی جریمه است.

دیجیتالی شدن ابلاغ جریمه‌های رانندگی در میلان

شهرداری میلان در پاسخ به تلاش‌های کارشکنانه برخی شهروندان خاطی که با خودداری از نصب برنامه روی گوشی‌های هوشمند یا به‌واسطه قدیمی بودن موبایل‌های خود تصمیم به فرار از دریافت قبض‌های جریمه گرفته‌اند، سخت‌گیری‌های بیشتری دارد و به ساکنان هشدار داده است که ممانعت از نصب و فعال کردن اپلیکیشن فایل شهروندی یا نادیده گرفتن پیام‌های مربوط به وصول جریمه‌ها با افزودن هزینه ۱۴ یورویی برای ارسال قبض‌های کاغذی به منزل آن‌ها همراه خواهد بود. علاوه بر این، افراد خاطی از تخفیف ۳۰ درصدی پرداخت به‌موقع جریمه‌های رانندگی خود محروم خواهند شد، زیرا این تخفیف تنها در صورت پرداخت مبلغ جریمه ظرف پنج روز اعمال خواهد شد، درحالی‌که ارسال قبض‌های کاغذی جریمه به منازل خاطیان بیش از این مدت زمان می‌برد.

شورای شهر به‌رغم مخالفت‌های بسیار در زمینه تصویب این قانون و استدلال‌هایی مبنی بر بی‌اثر بودن اقدام مدنظر و منتهی شدن آن به آشوب و پرداخت دیرتر مبالغ جریمه، آن را تصویب کرد و به‌مرحله اجرا گذاشت.

کد خبر 652706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.