اجرای فاز نخست طرح «سلام همسایه» در اصفهان

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اجرای فاز اول طرح «سلام همسایه» در اصفهان با اعلام فراخوان آن آغازشده است.

مریم امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح «سلام همسایه» برای نخستین بار باهدف ترتیب، تشویق و جلب مجاوران مساجد برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: فراخوان فاز اول این طرح از پانزدهم اسفندماه اعلام شده و تا بیستم فروردین‌ماه نیز ادامه دارد.

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۲۲ فراخوان در سایت از برنامه کانون‌های فرهنگی مساجد و تشکل‌های مردمی قرار داده‌شده است که تاکنون بیش از ۳۰ مؤسسه فرهنگی در محلات ۱۵ گانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

اجرای فاز نخست طرح «سلام همسایه» در اصفهان

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه رمضان مردم بیش‌ازپیش به مساجد ورود می‌کنند، برخی از این مؤسسات کارشان را شروع کرده‌اند.

امینی خاطرنشان کرد: مؤسسات فرهنگی، تشکل‌های مردمی و کانون‌های فرهنگی مساجد و هیئت‌امنای مساجد برای شرکت در این طرح، ابتدا طرح و ایده خود را به این اداره ارائه می‌دهند که بعد از تأیید اداره طرح و ایده آن‌ها اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح مجاوران مسکونی و تجاری مساجد باید به ۲۰۰ منزل یا مکان تجاری هم‌جوار و همسایه با مسجد مراجعه کنند و برنامه‌های خود را برای آن‌ها بازگو کرده و آن‌ها را به سمت مساجد جلب کنند.

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در این طرح اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با تخصیص بودجه‌ای به‌تناسب کیفیت و کمیت برنامه‌ها از اجراکنندگان حمایت می‌کند و در واقع کار این اداره حمایت و نظارت و اجرا با مؤسسات فرهنگی است.

کد خبر 652676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.