میانمار ۰ _ ایران ۱ / پیروزی مهم شاگردان آزمون در گام نخست

تیم ملی فوتبال زنان کشورمان موفق شد در نخستین بازی مرحله مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس برابر میانمار به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال زنان کشورمان امروز _چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ در چارچوب دور نخست مرحله مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ساعت ۱۳ در برابر میانمار قرار گرفت و موفق شد ضمن پیروزی یک بر صفر مقابل میانمار، گام محکمی به‌سمت صعود به دور دوم بردارد.

شاگردان مریم آزمون با ترکیب زهرا خواجوی، حدیث بساط‌شیر، ملیکا محمدی، فاطمه امینه‌برازجانی، فاطمه مخدومی، بهناز طاهرخانی، ثنا صادقی، زهرا قنبری (کاپیتان)، نگین زندی، شبنم بهشت و افسانه چترنور بازی را در برابر میانمار آغاز کردند.

در دقیقه دوم این مسابقه میانماری‌ها از روی یک ضربه‌ایستگاهی دروازه زهرا خواجوی را تهدید کردند اما خوشبختانه بی‌دقتی بازیکنان میانمار باعث از دست‌رفتن این فرصت شد. در شرایطی‌که ۲۰ دقیقه از زمان بازی سپری شده بود اشتباه شاگردان آزمون یک موقعیت دیگر به میانمار داد که توپ با اختلاف کم نسبت به دروازه راهی کرنر شد.

ثنا صادقی هافبک طراح تیم ملی کشورمان نیز دچار مصدومیت شد و بیرون از زمین تحت‌مداوا قرار گرفت؛ در ادامه بازی این بازیکنان میانمار بودند که چند فرصت گلزنی نصفه‌ونیمه ایجاد کردند اما هیچ‌کدام به گل تبدیل نشد. دقیقه سی‌ام دیدار نیز داور کولینگ‌برک اعلام کرد و تیم‌ها به‌مدت یک‌دقیقه نفسی تازه کردند. دقیقه ۳۶ افسانه چترنور از روی ضربه‌آزاد به‌دست آمده مستقیم به‌قصد چارچوب شوت‌زنی کرد که توپ را گلر میانمار دفع کرد.

در واپسین لحظات نیمه‌اول میانماری‌ها دو موقعیت متوالی برای گلزنی داشتند که بسیار هم جدی و خطرناک بود اما واکنش‌های استثنایی زهرا خواجوی ایران را در بازی نگه‌داشت و در نهایت نیمه‌اول پس از شش دقیقه زمان تلف‌شده‌ای که منظور شد باوجود فرصت‌های گلزنی برای هر دو تیم، با تساوی بدون‌گل به پایان رسید.

در نیمه‌دوم برخلاف روند بازی، تیم ملی فوتبال زنان کشورمان یک ضربه‌کرنر به‌دست آوردند و توپ برگشتی با اشتباه عجیب مدافانعان میانمار در جایگیری افسانه چترنور با یک ضربه‌سر زیبا در دقیقه ۵۲ ایران را به گل نخست رساند.

در ادامه حملات میانماری‌ها ادامه پیدا کرد و دقیقه ۶۵ تیرک دروازه ایران به لرزه درآمد؛ خلق موقعیت‌ها از سوی میانمار بود اما زهرا خواجوی یک‌تنه مقابل شوت‌ها ایستادگی می‌کرد و ایران کماکان یک بر صفر از حریف پیش بود. دقیقه ۷۸ حدیث بساط‌شیر و سمانه چهکندی جای‌خود را شبان و عباس‌پور دادند.

برای نیمه‌دوم شش‌دقیقه وقت تلف‌شده در نظر گرفته شد و آخرین تلاش‌های بازیکنان میانمار به در بسته خورد تا شاگردان مریم آزمون در نخستین بازی دور نخست مرحله مقدماتی المپیک پاریس به پیروزی دست پیدا کنند.

کد خبر 652599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.