هوشمندسازی ۵۸ هزار سیستم روشنایی در شهر انگلیسی

اعضای شورای شهر میلتون کینز بریتانیا از هوشمندسازی ۵۸ هزار سیستم روشنایی، با هدف ذخیره ۶۰ درصدی انرژی شهری خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که هزینه و مصرف انرژی در میلتون کینز به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است که مدیران مدعی شده‌اند به منظور جبران آن به توسعه هوشمند سیستم‌های روشنایی شهری خواهند پرداخت. در واقع، بیش از ۵۸ هزار چراغ روشنایی در سراسر شهر هوشمند خواهد شد که به دنبال آن، مصرف انرژی، کاهش ۶۰ درصدی را تجربه خواهد کرد، ضمن این‌که انتشار گازهای آلاینده ناشی از روشنایی نیز به حداقل خواهد رسید که این امر به سهم خود در تحقق اهداف توسعه پایدار نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

اهداف کربن خنثی

اعضای شورای شهر میلتون کینز با در نظر گرفتن افزایش چشمگیر هزینه‌های انرژی و هدف بلندپروازانه کربن‌خنثی تا سال ۲۰۳۰، در تلاش هستند به پیاده‌سازی نوآوری‌های متعددی بپردازند که از نظر آن‌ها، کاهش مصرف انرژی شهری از طریق هوشمندسازی سیستم‌های روشنایی نه‌تنها آن‌ها را در رسیدن به اهداف خود یاری می‌کند، بلکه در افزایش ایمنی الکتریسیته نیز نقش مهمی به عهده خواهد داشت.

در این راستا، قرار است از یک سیستم نرم‌افزاری بسیار پیشرفته بهره گرفته شود که به دنبال آن، قابلیت روشن شدن هر چراغ خیابانی به طور اختصاصی و در زمان نیاز فراهم خواهد آمد. به عبارت دیگر، سنسورهایی در هر سیستم نصب می‌شود که به طور خودکار تاریکی هوا و نیاز به روشن شدن را تشخیص می‌دهد و این امر به سهم خود امکان خاموش یا کم‌نور ماندن سیستم را در زمانی که هیچ عبور و مروری در فضا انجام نمی‌گیرد، فراهم می‌آورد که در پی آن، مصرف انرژی به حداقل خواهد رسید. جالب است بدانید که سنسورهای هوشمند به کار رفته در سیستم‌های روشنایی میلتون کینز، قابلیت ارزیابی میزان انرژی ذخیره شده را نیز دارد و داده‌های آن را برای تجزیه و تحلیل‌های بیشتر مربوط به مصرف انرژی و نرخ عبور و مرور شهروندان در هر فضای عمومی را به مرکز پردازش داده‌ها انتقال می‌دهد. علاوه بر این، چنانچه یک سیستم روشنایی به اشتباه در طول روز روشن بماند، هشداری برای مرکز پردازش ارسال خواهد شد که به دنبال آن، افراد مسئول به سرعت وارد عمل خواهند شد و به منظور رفع مشکل و کاهش مصرف انرژی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

کد خبر 652585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.