لزوم ساماندهی معلمان برای جلوگیری از مهاجرت دانش‌آموزان

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه اختصاص بودجه برای بهسازی مدارس تخریبی این شهرستان ضروری است، گفت: لازم است در طرح ساماندهی معلمان برای جلوگیری از مهاجرت دانش‌آموزان تجدیدنظر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در شهرستان بن نبود دستگاه سونوگرافی، کارشناس رادیولوژی و آزمایشگاه مرکزی دولتی مردم را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: مرکز شیدا به عنوان تنها مرکز توریستی بزرگ استان چهارمحال‌وبختیاری باید دارای خانه سلامت باشد، از این‌رو قطعه زمینی برای این منظور در اختیار علوم پزشکی قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود این خانه سلامت ایجاد شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به توریستی بودن روستای بارده تصریح کرد: این روستا نیاز به پایگاه اورژانس دارد و در یان‌چشمه به رغم وجود مرکز دندانپزشکی، مردم از دریافت خدمات دندانپزشک بی‌بهره هستند.

وی ادامه داد: به‌منظور احداث مهمانسرا برای مسافران و گردشگران منطقه و توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی در شهر بن لازم است راه و شهرسازی این استان، زمینی را به شهرداری بن واگذار کند.

بهارلویی با اشاره به اینکه سالن فرهنگی یا نمازخانه در بعضی مدارس شهرستان بن به‌ویژه بخش شیدا وجود ندارد، گفت: دانش‌آموزان باید از مقطع ابتدایی نماز خواندن را یاد بگیرند، این در حالی است‌که فضایی برای آموزش در مدارس نداریم، از این‌رو پیشنهاد می‌شود یک سالن فرهنگی به‌صورت آجری در مرکز بخش شیدا احداث شود.

وی با تاکید بر اینکه اختصاص بودجه برای بهسازی مدارس تخریبی شهرستان بن ضروری است، اضافه کرد: لازم است در طرح ساماندهی معلمان برای جلوگیری از مهاجرت دانش‌آموزان تجدیدنظر شود. استقرار مدرسه نمونه‌دولتی در شهرستان بن ضروری است همچنین اصلاح کتاب پایه ششم پیرامون افزودن زادگاه شهید دریاقلی سورانی از طریق مسئولان ذی‌ربط درخواست می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: در حال حاضر شهرداری‌های این شهرستان با کمبود ماشین‌آلات مواجه و درآمد آن‌ها بسیار محدود است و جوابگوی هزینه‌های شهر نیست، از این‌رو روند توسعه به کندی انجام می‌شود.

کد خبر 652544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.