پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، راه‌اندازی برنامه دوچرخه برقی و خودروی اشتراکی در سن‌ژواکین، سرمایه‌گذاری ناتینگهام بر فناوری برنامه‌ریزی سه‌بعدی، اجرای طرح «منطقه هوای پاک» در شهر انگلیسی، بهره‌گیری از نقشه‌برداری هوایی برای مقابله با سیلاب‌های شهری و برخورد شورای شهر استرالیایی با تخلیه زباله در ساحل، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

راه‌اندازی برنامه دوچرخه برقی و خودروی اشتراکی در سن‌ژواکین

شورای شهر «سن‌ژواکین» در حال معرفی یک برنامه به اشتراک‌گذاری خودرو و دوچرخه در این منطقه است تا گزینه‌های حمل‌ونقل پاک و مقرون‌به‌صرفه را با تأکید بر خدمات‌رسانی به جوامع محروم جامعه از لحاظ اقتصادی به مرحله اجرا درآورد.

شورا تأکید کرد که این برنامه اشتراک با عنوان «مجموعه جابه‌جایی‌های مدرن جمعی استاکتون» از یکم آوریل به‌مرحله اجرا گذاشته می‌شود و مدیریت آن برعهده سرویس حمل‌ونقل منطقه‌ای سن‌ژواکین قرار دارد. بودجه مالی ۷.۴ میلیون دلاری آن نیز از محل پروژه سهام عدالت حمل‌ونقل پایدار هیئت منابع هوایی کالیفرنیا تأمین می‌شود.

شورای شهر توضیح داد که در راستای اجرای این طرح یک ایستگاه دوچرخه مرکزی در نزدیکی کتابخانه محوطه دانشگاه شهر برای استفاده عموم جامعه ایجاد خواهد شد و ایستگاه‌های دیگر طی یک برنامه آزمایشی در نقاط کلیدی سن‌ژواکین قرار خواهد گرفت. استفاده از این برنامه در اوایل تابستان پیش رو نیز آنلاین خواهد شد.

شورای شهر سن‌ژواکین مطرح کرد که اجرای این طرح از طریق یک برنامه‌ریزی حمل‌ونقل منطقه‌ای چندین ساله با استفاده از نظرات خود ساکنان انجام گرفته است تا یک سیستم حمل‌ونقل مبتنی بر عدالت، کارایی، ایمنی و انتخاب‌محور در اختیار شهروندان قرار دهد و ادامه داد که این برنامه آزمایشی، تحقق اهداف اصلی شورای شهر شامل تقویت ارتباطات به‌کمک حمل‌ونقل عمومی، ارائه حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه به جوامع محروم، تسهیل جابه‌جایی در شهر و بهبود کیفیت هوا در منطقه را امکان‌پذیر خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری ناتینگهام بر فناوری برنامه‌ریزی سه‌بعدی

شورای شهر «ناتینگهام» امیدوار است با سرمایه‌گذاری روی فناوری سه‌بعدی، روند برنامه‌ریزی‌های شهری را آسان‌تر کند. این شورا ۳۷۵ هزار پوند از وزارت ارتقا سطح، مسکن و جوامع برای سرمایه‌گذاری روی یک فناوری رایانه‌ای دریافت کرده است که می‌تواند تغییرات شهر را به‌صورت سه‌بعدی ترسیم کند.

شورا امیدوار است که با اجرای موفق این طرح امکان مشاهده تصاویر واقعی از چگونگی تغییرات ظاهری ایجادشده به‌واسطه یک طرح توسعه پیشنهادی را برای متقاضیان، مسئولان برنامه‌ریزی شهری، اعضای شورای شهر و عموم مردم پیش از اجرا در دنیای واقعی فراهم آورد. این امر مشارکت مردم را در فرآیند برنامه‌ریزی تسهیل و با افزایش شفافیت تصمیم‌گیری، زمان اجرای طرح‌ها از درخواست تا تصمیم رسمی را تسریع می‌کند.

شورای شهر اعلام کرد که این پروژه بخشی از یک طرح ملی ۳.۲ میلیون پوندی است که در راستای کمک به یک سیستم برنامه‌ریزی پاسخ‌گوتر و دموکراتیک‌تر با استفاده از فناوری دیجیتال با تلاش‌های ۲۷ مقام برنامه‌ریزی محلی راه‌اندازی شده است و ناتینگهام در اجرای برنامه آزمایشی آن از همکاری شورای شهر برادفورد و راهنمایی‌های دانشگاه ناتینگهام (از طریق ابتکار استراتژیک دیجیتال ناتینگهام) برخوردار خواهد شد تا امکان‌پذیری گسترش فناوری سه‌بعدی را در سراسر کشور آزمایش کند.

شورا یکی از ویژگی‌های کلیدی استفاده از این قابلیت نقشه‌برداری جدید را افزایش مشارکت مردم در رایزنی‌های عمومی معرفی کرد، چراکه این امر امکان اتخاذ تصمیم‌های کاملاً آگاهانه و همه‌جانبه را در اختیار شورا به‌عنوان مرجع برنامه‌ریزی شهری فراهم می‌آورد.

اجرای طرح «منطقه هوای پاک» در شهر انگلیسی

شورای شهر «شفیلد» یک منطقه هوای پاک را معرفی کرده است که از نیمه‌شب بیست‌وهفتم فوریه ۲۰۲۳، رانندگان خودروهای آلاینده و قدیمی را به تهیه خودروهای جدید تشویق می‌کند.

شورای این شهر مطرح کرد که همه مستحق تنفس هوای پاک هستند و شفیلد به‌عنوان شهری که به فضای باز و سبز خود افتخار می‌کند باید اقداماتی را به‌کار گیرد تا اطمینان حاصل کند مکانی امن برای همه است، بنابراین از رانندگان آلاینده‌ترین و قدیمی‌ترین خودروهای منطقه که تردد بالایی نیز در این ناحیه دارند درخواست کرد هرچه سریع‌تر نسبت به جایگزینی وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

شورای شهر تأکید کرد که تأثیر این اقدام، سطحی وسیع‌تر از مرکز شهر را در بر می‌گیرد، چراکه استفاده از وسایل‌نقلیه پاک‌تر به‌معنای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر شهر و نه فقط در منطقه هوای پاک است.

شورا همچنین اعلام کرد که از زمان اجرای طرح منطقه هوای پاک، رانندگان متخلفی که حداقل استانداردها را در منطقه رعایت نمی‌کنند، ملزم به پرداخت جریمه‌هایی خواهند بود که صرف هزینه‌های اداره منطقه و بهبود بیشتر حمل‌ونقل محلی می‌شود تا آلودگی هوا را در شفیلد کاهش دهد.

بهره‌گیری از نقشه‌برداری هوایی برای مقابله با سیلاب‌های شهری

شورای شهر «کاردیف» از نقشه‌های هوایی درختان و داده‌های موقعیت مکانی برای جلوگیری از خطر جاری شدن سیلاب‌های سطحی و حمایت از تلاش‌های دولت انگلستان در زمینه اقدامات آب‌وهوایی استفاده می‌کند.

نقشه‌برداری‌های کاردیف با ترکیب الگوریتم‌ها و تکنیک‌های پردازش تصویر با به‌روزترین عکس‌های هوایی و داده‌های زمینی در سراسر بریتانیا، داده‌های دقیقی درباره ارتفاع، مکان و پوشش تاج بیش از ۴۰۰ میلیون درخت ارائه می‌دهد. این اطلاعات همراه با داده‌هایی که موقعیت خندق‌های زهکشی بزرگراه‌های کاردیف را به تفصیل نشان می‌دهد، امکان اولویت‌بندی برنامه‌های پاک‌سازی و جارو کردن خیابان‌ها را برای مناطقی با بیشترین احتمال ریزش برگ‌ها و مسدود شدن زهکشی‌ها در اختیار شورای شهر می‌گذارد.

شورای شهر خاطرنشان کرد که این نقشه‌برداری‌ها به‌سرعت بینش‌های دقیقی ارائه می‌کند که زمان انجام پروژه‌های ارزشمندی که به ایمنی و امنیت عمومی کمک می‌کنند را کاهش می‌دهد.

برخورد شورای شهر استرالیایی با تخلیه زباله در ساحل

شورای شهر «ردلند» به‌منظور توقف تخلیه غیرقانونی زباله‌ها در ساحل شهر خود افسر ویژه برنامه‌ریزی استخدام کرده است. تخلیه غیرقانونی زباله نه تنها چشم‌انداز طبیعی شگفت‌انگیز ردلند را بد منظر می‌کند، بلکه برای محیط‌زیست مضر است و تمیز کردن آن هزینه‌های بالایی برای شورا و در نتیجه پرداخت‌کنندگان مالیات در شهر دارد.

شهردار ردلند به‌منظور رفع این بحران بودجه‌ای ۲۲۰ میلیون دلاری طی یکسال تحت برنامه مشارکت محلی دولت کوئینزلند در زمینه دامپینگ غیرقانونی تعیین کرده است؛ این کمک مالی به شورا امکان می‌دهد تا تحقیقات عمیق‌تری در مورد تخلیه غیرقانونی زباله انجام دهد.

شورا ادامه داد که بودجه تصویب‌شده همچنین امکان خرید یک وسیله نقلیه، دوربین‌های نظارتی و تجهیزات لازم برای پیگیری و پیشگیری از این معضل را فراهم می‌کند که قرار است در نقاط شناسایی‌شده راه‌اندازی شوند.

شورای شهر اطمینان داد با تهیه این ابزارها و نظارت اضافی می‌تواند از میزان تخلیه غیرقانونی زباله در ساحل شهر به‌میزان چشمگیری بکاهد.

شورا از مردم خواست از رها کردن کالاهایی مانند تشک و مبلمان، مصالح ساختمانی، خودروهای رها شده و قطعات خودرو و زباله‌های خطرناک مانند آزبست و لاستیک در طبیعت خودداری کنند و یک شماره اختصاصی برای گزارش تخلیه غیرقانونی زباله‌ها تعیین کرده است.

کد خبر 652535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.