آمستردام ورود توریست‌های مزاحم را محدود می‌کند

مقامات گردشگری آمستردام یک کمپین آنلاین راه‌اندازی کرده‌اند تا بعضی گردشگران مزاحم را از بازدید از شهر منصرف کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری آمستردام برای جلوگیری از ورود توریست‌های مزاحم، محدودیت‌های خاصی را با راه‌اندازی یک کمپین وضع کرده است. دلیل این حرکت، خستگی عمومی بسیاری از ساکنان محلی با تصویر شهر به عنوان یک مقصد مهمانی است که گردشگران جوان پرسروصدا را جذب می‌کند. همین امر به‌نوبه‌خود منجر به گسترش آسیب‌های اجتماعی مانند تجارت مواد مخدر و جرایم خرد می‌شود. به همین دلیل است که مقامات آمستردامی یک پیام ساده برای افراد گردشگر دارند: دور بمانید!

تبلیغ این کمپین با ویدئوهای کوتاهی همراه است که عواقب خطرناک یک شب گردش ناسالم در آمستردام را نشان می‌دهد. یکی از ویدئوها نشان می‌دهد که مرد جوانی با آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شود، به این مفهوم که او بیش از حد مواد مخدر مصرف کرده است و دیگری نشان می‌دهد که توسط پلیس دستگیر می‌شود و سپس مجبور است روز بعد را در زندان بگذراند.

آمستردام ورود توریست‌های مزاحم را محدود می‌کند

سفیان مبرکی، معاون امور اقتصادی و اقدام درون‌شهری شهرداری در این رابطه گفت: "ما از بازدیدکنندگان استقبال می‌کنیم اما اگر بدرفتاری کنند و مزاحمت ایجاد کنند، با آن‌ها برخورد خواهد شد. آنگاه می‌گوییم: از ورود به شهر دوری کنید. برای اینکه شهرمان را قابل زندگی کنیم، محدودیت‌ها را انتخاب می‌کنیم."

در ظاهر توریست‌های مشکل‌ساز دارای مشخصات خاص و معمولاً مردان جوان بین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند که بسیاری از آنها اهل بریتانیا هستند. در واقع، این گروه اولین مخاطبان هدف کمپین آنلاین خواهند بود، اگرچه این محدودیت‌ها به کشورهای دیگر نیز گسترش خواهد یافت.

در دسامبر ۲۰۲۲، شورای شهر آمستردام چشم‌انداز اقتصاد بازدیدکنندگان ۲۰۳۵ و بسته‌ای از اقدامات را برای مبارزه با گردشگری بیش از حد و مزاحم تصویب کرد. تعدادی از این موارد در بهار امسال پس از بحث و گفت‌وگو در شورای شهر اجرا خواهد شد؛ همچون تعیین زمان‌های تعطیلی سختگیرانه، ممنوعیت سیگار کشیدن و مصرف الکل در مناطق خاص."

آمستردام ورود توریست‌های مزاحم را محدود می‌کند

کد خبر 652500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.