کشتارگاه دام شهرداری خمین نیمه‌صنعتی شد

معاون خدمات و ایمنی شهرداری خمین گفت: کشتارگاه شهرداری قدیمی و فرسوده شده بود و با توجه به حجم کشتار روزانه، نیاز بود ترمیم و اصلاحاتی در آن انجام شود.

وحید قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۸۲۰ مترمربع کف‌پوش در کشتارگاه دام خمین اجرا شده و شهرداری این شهر نسبت به اصلاح کف‌پوش و سیستم کشتار اقدام کرده است.

وی افزود: بودجه ۳۰ میلیارد ریالی به‌منظور ترمیم، بهسازی و اصلاح کشتارگاه دام شهرداری مصوب شد و با بررسی‌های انجام شده، بهترین نوع کف‌پوش از نظر بهداشتی بودن و شست‌وشوی آسان با استفاده از ترکیبات پلیمری اپوکسی بود که توسط پیمانکار مجرب با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال انجام شد.

معاون خدمات و ایمنی شهرداری خمین خاطرنشان کرد: با توجه به سنتی بودن عملیات کشتار به ویژه در مورد دام‌های سنگین، تصمیم بر آن شد که این عملیات از حالت سنتی به حالت نیمه‌صنعتی تبدیل شود؛ لذا با برگزاری مناقصات لازم از طریق ستاد ایران، تجهیزات و منصوبات مورد نیاز خریداری و توسط پیمانکار ذی‌صلاح نصب می‌شود.

قاسمی اضافه کرد: با نصب تجهیزات تمام فرآیندهای کشتار به صورت کامل توسط سیستم ریلی انجام خواهد شد.

وی گفت: سرزنی، پوست‌کنی، تخلیه محتویات شکم و شقه کردن به وسیله سیستم‌های پیشرفته و نوین با دخالت حداقلی نیروی انسانی انجام می‌شود، خرید و نصب تجهیزات بیش از هفت میلیارد ریال برای شهرداری هزینه داشته است و عرضه گوشت کاملاً بهداشتی موجب رضایتمندی صنف قصابان شده است.

معاون خدمات و ایمنی شهرداری خمین افزود: در گذشته معدوم کردن لاشه دام‌های آلوده یا دارای بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در چاهک‌های حفاری شده انجام می‌شد؛ لذا شهرداری نسبت به خرید یک دستگاه لاشه‌سوز با ظرفیت ۱۵۰۰ لیتر اقدام کرد تا لاشه‌های معدوم شده در آن به صورت کامل سوزانده و از پراکندگی آلودگی جلوگیری شود.

قاسمی تاکید کرد: کشتارگاه شهرداری قدیمی و فرسوده شده بود و با توجه به حجم کشتار روزانه، نیاز بود ترمیم و اصلاحاتی در کشتارگاه انجام شود.

کد خبر 652488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.