احداث پارکینگ جدید اتوبوس‌های سبز در شهر اروپایی

شهر گراتس در اتریش به‌زودی میزبان یک پارکینگ تخصصی برای اتوبوس‌های برقی و هیدروژنی خواهد بود که با استفاده از انرژی خورشیدی در محل، امکان شارژ وسایل‌ نقلیه انرژی سبز را فراهم خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهری گراتس از آغاز پروژه ایجاد یک پارکینگ تخصصی اتوبوس‌های برقی و هیدروژنی در شهر خبر دادند که جایگزین پارکینگ فعلی شهر می‌شود و برای شارژ وسایل نقلیه از انرژی خورشید بهره خواهد برد.

طبق یک بیانیه رسمی، پارکینگ فعلی حمل‌ونقل عمومی شهر با ظرفیت ۱۷۳ اتوبوس نمی‌تواند نیازهای وسایل‌نقلیه کربن‌صفر آینده را برآورده سازد، چراکه گراتس به‌زودی میزبان وسایل‌نقلیه سبز بیشتری خواهد بود. به همین دلیل توسعه یک پارکینگ جدید از ضروریات شهر برای دست‌یابی به اهداف آب‌وهوایی خود به‌شمار می‌رود.

مقامات شهری خاطرنشان کردند که این طرح توسعه خود یک پروژه ماژولار و پایدار است و به‌صورت تدریجی اجرا خواهد شد. طراحان و سازندگان آن در تمام مراحل ساخت‌وساز از استانداردهای جهانی ساختمان پایدار پیروی و از سازگاری بنا با اقلیم محلی گراتس اطمینان حاصل کردند.

بنا به گفته دولت محلی ساخت فاز اول این پروژه با هزینه تخمینی ۳۸.۶ میلیون یورو تا پایان سال ۲۰۲۷ به پایان می‌رسد. هزینه فاز دوم برنامه‌ریزی‌شده آن نیز ۳۳.۶ میلیون یورو تعیین شده است.

احداث پارکینگ جدید اتوبوس‌های سبز در شهر اروپایی

مقامات تأکید کردند که پارکینگ جدید علاوه بر ارائه امکانات مورد نیاز برای خودروهای برقی، از تجهیزات لازم برای سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی نیز برخوردار خواهد بود. این پارکینگ در محل یک کارخانه صنعتی قدیمی و به‌صورت مدولار طی چند مرحله توسعه خواهد یافت و پس از اتمام مراحل ساخت‌وساز، ۹۲ اتوبوس برقی و هیدروژنی را در خود جای خواهد داد. این اتوبوس‌ها با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تولیدشده در محل انبار یا هیدروژن شارژ می‌شوند.

معاون شهردار گراتس در بیانیه‌ای مربوط به این طرح اظهار کرد که حمل‌ونقل عمومی اهرمی کلیدی برای یک شهر سازگار با آب‌وهوا است و طراحی ساختمان جدید پارکینگ اتوبوس‌های جدید ناوگان اتوبوس‌رانی گراتس با ارائه گزینه‌های سازگار با آب‌وهوا همچون تولید انرژی خورشیدی در محل با استفاده از سلول‌های فتوولتائیک، بهره‌گیری از مواد قابل بازیافت و مصالح ساختمانی تجدیدپذیر، مجهز بودن به سقف سبز، طراحی فشرده و فضای سبز قابل توجه گزینه مناسبی برای تحقق اهداف آب‌وهوایی شهر ارائه می‌دهد.

کد خبر 652428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.