تعداد مسافران دریایی به بیش از ۶ میلیون نفر رسید

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با شناورهای مسافری و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز با شناورهای تفریحی در مدت ۲۰ روز از آغاز طرح نوروزی سفر کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده تعداد مسافران جابه‌جا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی _۲۴ اسفند ۱۴۰۱_ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در بازه ۲۰ روز را بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر اعلام کرد.

وی افزود: تا کنون ۶ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۹۸ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مسافرت رفته‌اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۱/۶۲ درصد، مینی‌بوس رانی ۱/۲۳ درصد و سواری کرایه ۹/۱۴ درصد بوده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره میزان جابه‌جایی مسافران نوروزی از سایر راه‌های حمل و نقل، یادآور شد: تاکنون حدود یک میلیون و ۶۶۰ هزار مسافر با حمل و نقل ریلی و ۲ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۳۴۱ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی سفر کردند.

افندی‌زاده اضافه کرد: تعداد ۳ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۱۴ نفر با شناورهای مسافری و ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۷۲ مسافر نیز با شناورهای تفریحی در کشور اقدام به جابه‌جایی کرده‌اند.

وی گفت: در بازه ۲۰ روز گذشته طرح نوروزی، حدود ۴۵ میلیون وسیله نقلیه در سطح کشور جابه‌جا شده‌اند که رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد، یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلاء به کرونا باشد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان با ۲۰ درصد، ایلام با ۱۹ درصد، خوزستان با ۱۸ درصد، کرمان با ۱۷ درصد و اردبیل با ۱۱ درصد بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته‌اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده‌اند.

کد خبر 652371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.