استراتژی آرلینگتون برای بهبود چشم‌اندازهای شهری

چشم‌اندازهای آرلینگتون آمریکا در آینده نزدیک به واسطه هوشمندسازی فضاهای پارک شهری بهبود قابل‌توجهی خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران آرلینگتون از مجهز کردن بیش از ۴۵۰۰ محل پارک خودرو در سراسر شهر به سنسورهای دیجیتالی خبر دادند و مدعی شدند از این طریق ضمن کاهش هزینه پارک خودروها برای شهروندان، چشم‌اندازهای شهری را بهبود چشمگیری خواهند بخشید. این سنسورها به جمع‌آوری داده‌های زمان واقعی برای نظارت بر فضاهای خالی و اشغال‌شده می‌پردازد، ضمن این‌که در قیمت‌گذاری هزینه پارک خودروها نقش مهمی ایفا خواهد کرد. این اقدام به‌زودی و به‌طور آزمایشی اجرا خواهد شد که البته مدیران از دائمی کردن آن در صورت موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول خبر داده‌اند.

در مرحله آزمایشی، حدود ۴۵۰۰ فضای پارک خودرو در امتداد دو مسیر بسیار پرتردد شهر به سنسورهای دیجیتالی بی‌سیم مجهز می‌شود که داده‌های حاصل از آن‌ها برای کاربری‌های مختلف نظیر تعیین مدت زمان تقریبی استفاده از هر فضا توسط خودروهای شهری برای پارک مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. علاوه بر این سنسورها مشخص می‌کند که در هر زمان، کدام فضای پارک به وسیله خودروها اشغال شده و کدام‌یک خالی است که این قابلیت از طریق نصب سنسورها به جایگاه‌های پارک مدنظر محقق می‌شود.

از سوی دیگر، امکان برقراری ارتباط با سیستم پارک دیجیتال برای افراد مسئول به روش‌های مختلف و با قابلیت انتخاب گزینه مورد نظر فراهم می‌آید و حتی دسترسی به علائم هشدار زمان واقعی دیجیتال برای آگاهی از تعداد فضاهای خالی موجود ممکن خواهد شد.

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، سنسورها به پارکبان‌ها امکان محاسبه بهتر هزینه پارک را می‌دهد که این امر به سهم خود در کاهش هزینه‌های شهروندان نقش مهمی ایفا می‌کند، چراکه به تعیین زمان واقعی پارک خودروهای آن‌ها منجر می‌شود و به دنبال آن برآورد هزینه به‌طور دقیق‌تر انجام خواهد شد.

اداره حمل‌ونقل ویرجینیا مسئولیت تأمین بودجه لازم برای پیاده‌سازی این پروژه را به عهده گرفته و از تخصیص پنج میلیون و ۴۰۰ هزار دلار برای این منظور خبر داده است.

استراتژی آرلینگتون برای بهبود چشم‌اندازهای شهری

کد خبر 652334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.