برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری جزءخوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مولوی امروز _سه‌شنبه پانزدهم فروردین‌ماه_ در نشست تشریح اهم فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان با بیان اینکه جزءخوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری نیز در حال برگزاری است، اظهار کرد: این محافل روزانه در تمام بقاع متبرکه استان و در آستان مقدس ۱۰ امامزاده به‌صورت محوری و شاخص برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به امامزادگان نقنه، شهر کیان، نافچ، حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد اشاره کرد.

وی افزود: محفل شهر نقنه در سال جاری به مسجد جامع واقع در جنب امامزاده میرحیدرشاه (ع) منتقل شده و با همکاری هیئت امنای امامزاده، میزبان روزه‌داران و علاقه‌مندان قرآن است؛ همچنین کاروان قرآنی ماه رمضان در ادامه سفرهای شهرستانی کاروان قرآنی آیه‌های انقلاب استان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: با توجه به برگزاری محافل قرآنی در شهرکرد و بروجن در کاروان قبلی، در دهه پایانی ماه مبارک کاروان قرآنی رمضان در مناطق محروم شهرستان‌های لردگان و فارسان به برپایی محافل انس با قرآن خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه در تلاش و رایزنی هستیم تا از حضور یک قاری بین‌المللی در کاروان قرآنی ماه مبارک رمضان استفاده کنیم و با اشاره به استقرار یک استاد ملی و ممتاز تفسیر از قم در استان، تصریح کرد: سال جاری نیز مانند سال گذشته از حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرزاحسینی جهت بیان مباحث تفسیر دعوت به عمل آمده است.

مولوی خاطرنشان کرد: با همکاری صدا و سیمای استان، برنامه‌های تفسیر حجت‌الاسلام میرزاحسینی ضبط شده است و در این ایام جهت استفاده عموم روزه‌داران و علاقه‌مندان، از شبکه استانی پخش می‌شود؛ همچنین در ادارات دولتی نیز جلسات تفسیر برای کارکنان با حضور این استاد برگزار می‌شود.

کد خبر 652333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.