حماسه دفاع مقدس بلندترین فراز تاریخ انقلاب اسلامی است

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: حماسه دفاع مقدس، بلندترین فراز تاریخ انقلاب اسلامی و رفیع‌ترین قله افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان که صبح امروز _سه‌شنبه پانزدهم فروردین‌ماه_ در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: حماسه دفاع مقدس، بلندترین فراز تاریخ انقلاب اسلامی و رفیع‌ترین قله افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: حاصل تلاش‌های هشت ستاد شهرستانی و ۱۴ کارگروه استانی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در سال گذشته، ۱۳ هزار فعالیت و برنامه بود و برای سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری ۱۵ هزار فعالیت برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: محافل خاطره‌گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس که در سطوح مختلف برنامه‌ریزی شده است، در سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار محفل با ۲۰۰ راوی دفاع مقدس و در سال جاری سه هزار محفل خاطره‌گویی با ۳۰۰ راوی دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: به منظور تجلیل از رشادت‌ها و جانبازی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده، پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس توسط دستگاه‌ها در سال گذشته محقق شده است و برای سال ۱۴۰۲ هم ۱۵ هزار رزمنده را در برنامه داریم که باید با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی محقق شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس، ماندگارترین سند تاریخ جنگ تحمیلی استان سمنان خواهد بود که در سال گذشته ۵۰۰ مدخل شناسایی شد و ۲۵۰ پرونده عملی و ۲۲۰ مقاله تدوین شده که یک جلد آماده چاپ است و در سال جاری ۳۵۰ مقاله علمی و دو جلد دانشنامه آماده چاپ و انتشار خواهد شد.

وی افزود: در حوزه کتاب دفاع مقدس در سال گذشته ۶۸ عنوان کتاب مکتوب و ۳۰ عنوان کتاب صوتی چاپ و منتشر شده و در سال جاری ۱۰۰ عنوان کتاب مکتوب و ۵۰ عنوان کتاب صوتی چاپ و منتشر خواهد شد که ۵۰ درصد تولیدات مربوط به حوزه کودک و نوجوان خواهد بود.

سلامی یادآور شد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان دارای ۹۰ درصد پیشرفت عمرانی و ۳۰ درصد پیشرفت محتوایی است که در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.

این مسئول با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام امروزه به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی در سراسر کشور نقش‌آفرینی می‌کنند، افزود: در ۶۱ یادمان شهدای گمنام استان ۱۶۷ شهید تدفین شده‌اند که ۴۶ یادمان تکمیل شده و ۱۵ یادمان در حال ساخت است و انتظار داریم تا پایان سال تمام یادمان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در سمنان با بیان اینکه باید مردم و آحاد جامعه را پای کار برنامه‌های حوزه دفاع مقدس آورد گفت: گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در بین دانش‌آموزان و دانشجویان امری مهم و ضروری است.

وی بهره‌گیری از ظرفیت بسیار مناسب رزمندگان دوران دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: کارها را نباید فقط به صورت اداری پیگیری کرد بلکه از توانمندی‌های قشرهای مختلف در مسیر ترویج فرهنگ شهادت باید استفاده کرد.

مطیعی، جمع‌آوری آثار و اسناد دوران دفاع مقدس را کار بسیار ارزشمندی دانست و متذکر شد: کارهای این بخش قابل تقدیر است، اما همچنان در این راستا جای کار بسیار زیادی وجود دارد.

کد خبر 652325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.