سوپرلوپ؛ رویکرد لندن برای توسعه مناطق کم‌انتشار کربن

شهردار لندن انگلستان از توسعه یک شبکه جدید برای عبور و مرور اتوبوس‌های عمومی تندرو به حومه‌های شهر خبر داده و آن را خدمات اتوبوس‌رانی سوپرلوپ نامیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌زودی شش مسیر جدید برای حرکت اتوبوس‌های عمومی از لندن به حومه‌های اطراف ایجاد خواهد شد که در مجموع با چهار مسیر موجود، یک شبکه سوپرلوپ را برای تسهیل عبور و مرور مردم به تمام نقاط اطراف پایتخت انگلستان به وجود خواهد آورد. این اقدام بخشی از سرمایه‌گذاری شش میلیون پوندی شهردار لندن بر توسعه مناطق کم‌انتشار شهری به‌شمار می‌رود که قرار است از طریق بهبود خدمات اتوبوس‌رانی در سراسر شهر تحقق یابد. به دنبال این اقدام، بیش از چهار میلیون کیلومتر مسیر جدید به شبکه اتوبوس‌رانی پایتخت بریتانیا افزوده خواهد شد که مردم را از حومه‌ها به بیمارستان‌ها، مراکز شهر و سایر مکان‌های عمومی مهم پیوند خواهد داد.

نحوه عملکرد سوپرلوپ لندن

شهردار لندن ادعا کرده است که خدمات اتوبوس‌رانی سوپرلوپ طی چند مرحله اجرا خواهد شد و شبکه‌ای از مسیرهای اتوبوس‌های تندرو با توقف محدود را در بر خواهد گرفت. در واقع مسافران اتوبوس‌های این مسیرها، تنها در بعضی از حومه‌های مشخص لندن قادر به تغییر مسیر خواهند بود که البته قابلیت رسیدن به مقصد برای آن‌ها از طریق اتوبوس‌های دیگر فراهم می‌آید.

اتوبوس‌هایی که در مسیرهای جدید به کار گرفته خواهد شد نسبت به انواع قبلی از نوع پیشرفته‌تری خواهد بود که این امر در راحتی و ایمنی سفر کاربران نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

شهردار لندن مدعی شده است که هر یک از مسیرهای جدید در آینده توسعه خواهد یافت تا دسترسی شهروندان را به تمام حومه‌های شهر فراهم بیاورد و از این طریق، افراد بیشتری را به سمت استفاده از اتوبوس‌های عمومی برای عبور و مرور سوق دهد که این امر به سهم خود در توسعه مناطق کم‌انتشار بسیار اثربخش خواهد بود.

وی اظهار کرد که اجرای طرح سوپرلوپ بدون شک حمل‌ونقل را برای شهروندان لندن در داخل و خارج از شهر تسهیل خواهد کرد و دسترسی آن‌ها را به مراکز کاری، بیمارستان‌ها، مدارس، سفرهای دریایی و دانشگاه‌ها افزایش خواهد داد.

سوپرلوپ؛ رویکرد لندن برای توسعه مناطق کم‌انتشار کربن

کد خبر 652304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.