عزم کلرادو اسپرینگز برای رسیدن به جایگاه هوشمندترین شهر جهان

مدیران کلرادو اسپرینگز در ایالت کلرادوی آمریکا از آغاز پیاده‌سازی پروژه‌های جدید با هدف هوشمندسازی شهر خبر دادند و مدعی شده‌اند در آینده نزدیک، جایگاه هوشمندترین شهرهای جهان را از آن خود خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان کلرادو اسپرینگز به‌تازگی سیستم روشنایی شهری را به سنسورهایی دیجیتالی مجهز کرده‌اند که از قابلیت جمع‌آوری داده‌های مربوط به وضعیت آب‌وهوا برخوردار است، ضمن این‌که اطلاعات مربوط به میزان انتشار کربن در فضاهای عمومی را به مرکز پردازش داده‌ها ارسال می‌کند. از دیگر اقداماتی که تاکنون در کلرادو اسپرینگز در راستای هوشمندسازی شهری پیاده شده است، می‌توان به نصب سطل زباله‌های مجهز به سنسورهای دیجیتالی در نقاط مختلف شهر اشاره کرد که کارکنان شهرداری را از زمان دقیق پر شدن آن‌ها آگاه می‌کند و از این طریق، آلوده شدن محیط شهری را بر اثر سرریز شدن ضایعات، به حداقل می‌رساند.

مدیران کلرادو اسپرینگز ادعا کرده‌اند که در آینده نزدیک، زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی را به‌عنوان بخشی از استراتژی‌های هوشمندسازی شهری، به‌طور قابل توجهی بهبود خواهند بخشید که این امر به سهم خود در افزایش گرایش شهروندان به جایگزینی وسایل نقلیه خود با نوع برقی نقش مهمی ایفا خواهد کرد. تسریع تحولات تکنولوژیک از دیگر اهداف مدیران کلرادو اسپرینگز خواهد بود که علاوه بر افزایش هوشمندی شهری، در بهبود کیفیت زندگی مردم بسیار اثربخش خواهد بود و آن‌ها را به مشارکت در هوشمندسازی شهری از طریق جایگزینی روش‌های سنتی با رویکردهای تکنولوژیک برای انجام امور روزمره سوق خواهد داد. در این راستا، قابلیت بهره‌گیری از اینترنت پرسرعت برای شهروندان به‌طور قابل‌توجهی گسترش خواهد یافت، ضمن این‌که مدیران از افزایش حمایت‌های مالی خود از مردم برای تهیه ابزار الکترونیک خبر داده‌اند.

توسعه فناوری سامانه موقعیت‌یاب جهانی از دیگر اقدامات مدیران کلرادو اسپرینگز خواهد بود که دسترسی آن‌ها را به داده‌های مربوط به عملکرد خودروهای برف‌روب هنگام بارش شدید برف و ترمز شدید خودروهای شهری با هدف بهبود ایمنی مسافران امکان‌پذیر خواهد کرد.

مدیران کلرادو اسپرینگز مدعی شده‌اند که این اقدامات تنها بخشی از رویکردهای آن‌ها برای افزایش هوشمندی شهری است، با این حال پروژه‌های بیشتری پیاده خواهد شد که در تبدیل شهر به هوشمندترین سکونتگاه جهان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

عزم کلرادو اسپرینگز برای نیل به جایگاه هوشمندترین شهر جهان

کد خبر 652241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.