بسیج فرمانداران و مدیران اجرایی برای اجرای دستورالعمل عفاف و حجاب وزارت کشور

استاندار اصفهان فهم مشترک از ابلاغیه وزارت کشور، اقدام هماهنگ و هم‌افزا، پیگیری و استمرار برای اجرای آن را وظیفه همگانی دانست و گفت: نوع رویارویی با بی‌حجابی در این دستورالعمل مشخص شده است، بنابراین قاطعانه با این موضوع برخورد خواهد شد زیرا بر رعایت شئون جامعه اسلامی تاکید داریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در دومین نشست شورای اداری استان که به صورت فوق‌العاده به تبیین رویکرد استان در موضوع عفاف و حجاب اختصاص یافت، اظهار کرد: از مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان که در هفته‌های گذشته مجاهدانه در میدان خدمت‌رسانی ایستادند و کمک کردند تا میزبانی شایسته‌ای از مسافران نوروزی داشته باشیم، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: از مدت‌ها قبل تلاش‌های بسیاری در حوزه عفاف و حجاب انجام شد و قریب به یک سال است به صورت مستمر، در قرارگاه «شهید شاه‌سنایی» در حوزه حجاب و عفاف، فعالیت می‌کنیم. بدون شک مدیریت استان همت آن را دارد در انجام این فریضه الهی با جدیت عمل کند.

استاندار اصفهان با اشاره به ابلاغ ۱۷ ماده‌ای وزارت کشور در خصوص حجاب و عفاف گفت: تا امروز تلاش بر اساس امکانات قانونی و ظرفیت‌های درون‌استانی بود، اما اکنون بر انجام مفاد ابلاغیه دستورالعمل وزارت کشور که در تاریخ دوازدهم فروردین ماه صادر شد (که این ابلاغیه متأثر از دستور ریاست دستگاه قضا در تاریخ نهم فروردین‌ماه بود) تاکید داریم.

وی با بیان اینکه موضوع حجاب در جامعه ما ابزاری برای دشمن شده است تا با استفاده از آن علیه و در راستای تضعیف نظام تلاش کند، خاطرنشان کرد: نوع رویارویی با بی‌حجابی در این دستورالعمل مشخص شده است، بنابراین قاطعانه با این موضوع برخورد خواهد شد زیرا تاکید داریم که شئون جامعه اسلامی رعایت شود.

مرتضوی ورود به حوزه حجاب و عفاف به عنوان یک فریضه مهم الهی برای تحکیم بنیان خانواده و حفظ و توسعه اخلاق در جامعه را بر همگان ضروری دانست و ادامه داد: فهم مشترک از این ابلاغیه، اقدام هماهنگ و هم‌افزا است و پیگیری و استمرار برای اجرای آن، وظیفه همه ما است.

انتظار مردم برای ورود به حوزه حجاب و عفاف

آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست اظهار کرد: انتظار همه مردم متدین، انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی ورود جدی به حوزه حجاب و عفاف است، در این راستا تصمیمات خوبی در وزارت کشور گرفته شده و دستورالعملی ابلاغ شده است که در نشست شورای اداری استان بیان شد و امید بخش بود.

وی رعایت حجاب در ملأ عام جامعه اسلامی را برای همه لازم اعلام کرد و افزود: حتی کسانی که مسلمان نیستند باید این موضوع را رعایت کنند و این نکته بسیار اساسی است.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری حجاب در جامعه اسلامی را یک پرچم برافراشته توصیف کرد و افزود: دشمن با تمام توان قصد دارد آن را به زمین بیندازد؛ خواسته ما از مدیریت استان، نظارت بر اجرای مفاد دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در حوزه حجاب و عفاف است تا شأن جامعه اسلامی حفظ شود.

کد خبر 652235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.