به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانهای شهرداری اصفهان، محمدحسن مردانی اظهار کرد: تعداد اخبار تولیدی منتشر شده از سوی مجموعه معاونتها، مناطق و سازمانهای شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹۴۲۰ خبر بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۲ هزار و ۷۹ خبر رسید و با رشد ۲۸ درصدی روبهرو بوده است.
وی افزود: این تغییر شامل ۶۲ درصد افزایش خبر در معاونتها، ۳۲ درصد در مناطق پانزدهگانه و ۱۲ درصد در سازمانها بوده است.
معاون برنامهریزی اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان با اشاره به مجموعههایی که بیشترین تعداد خبر را در در سال ۱۴۰۱ تولید و منتشر کردهاند، تصریح کرد: در بین معاونتها، معاونت حملونقل و ترافیک با ۱۱۰۶ خبر، در میان مناطق پانزدهگانه، منطقه ۹ با ۳۷۸ خبر و در میان سازمانها، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با ۱۶۸۸ خبر، رتبههای نخست تولید خبر را به خود اختصاص دادهاند.
وی با تأکید بر رشد چشمگیر روند فعالیت خبری و رسانهای معاونتهای شهرداری اصفهان طی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: معاونت حملونقل و ترافیک با ۲۳۱ درصد رشد نسبت به آمار سال قبل، در صدر فهرست افزایش آمار اخبار معاونتها قرار دارد و پس از آن معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی با ۱۱۲ درصد و معاونت مالی و اقتصادی با ۶۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
مردانی با اشاره به روند فعالیت سازمانهای شهرداری اصفهان گفت: سازمان پایانههای مسافربری با ۸۸۳ درصد رشد نسبت به میزان خبر تولیدی در سال قبل، رتبه نخست درصد رشد را به خود اختصاص داده است و پس از آن، سازمان حملونقل بار با ۴۴۲ درصد و سازمان نوسازی و بهسازی با ۲۶۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
وی سازمانهای اتوبوسرانی، خدمات موتوری و قطار شهری به ترتیب با ۱۴۴، ۲۹ و ۲۸ درصد رشد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، در صدر افزایش تولید خبر بودهاند.
معاون برنامهریزی اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان درباره فعالیت خبری مناطق پانزدهگانه شهرداری ادامه داد: در میان مناطق، منطقه ۱۱ با بیش از ۳۵۱ درصد افزایش تولید خبر نسبت به سال گذشته در صدر رشد تعداد اخبار مناطق قرار گرفته و مناطق ۹ و ۲ به ترتیب با بیش از ۲۱۲ و ۱۶۴ درصد افزایش نسبت به تعداد اخبار خود، در سال ۱۴۰۰ جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادهاند.
وی با اشاره به تغییر رویکرد این اداره کل در خصوص تعامل با رسانهها و ارتقای کمی و کیفی عملکرد رسانهای شهرداری، خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای تخصصی بازدید از فعالیتها و پروژههای شاخص شهرداری اصفهان، برگزاری نشستهای گپ و گفت صمیمانه مدیران شهری با خبرنگاران و تغییر در سیاستگذاری و هدفمندسازی حمایت از رسانهها از جمله اقدامات مؤثر در این دوره بوده که منجر به افزایش کمی و ارتقای کیفی فعالیتهای رسانهای شهرداری اصفهان شده است.
نظر شما