رکورد عجیب نواک جوکوویچ با حضور در صدر فهرست برترین تنیسوربازان جهان

نواک جوکوویچ صربستانی، نابغه دنیای تنیس بار دیگر در صدر فهرست برترین‌های جهان قرار گرفت، این در شرایطی‌ است که نوله ۹ سال از کارلوس آلکاراس رده دومی بزرگ‌تر است و برای نخستین‌بار چنین اتفاقی در فهرست برترین تنیس‌بازان رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از به‌اتمام رسیدن رقابت‌های هزار امتیازی مسترز و تورنمنت‌های گرنداسلم، ۱۰ تنیسور برتر حال‌حاضر جهان در رنکینگ جدید ATP (فدراسیون جهانی تنیس) اعلام شدند و نکته مهم و جالب‌توجه آن بازگشت دوباره نواک جوکوویچ صربستانی پس از حدود یک‌ماه به صدر برترین تنیسوربازان جهان به‌شمار می‌رود و کارلوس آلکاراس جوان که پدیده دنیای تنیس است به جایگاه دوم سقوط کرد. ضمن اینکه دنیل مدودوف نیز با قهرمانی در مسابقات تنیس هزار امتیازی به رده پنجم رسید.

۱۰ تنیسور برتر جهان در رنکینگ جدید ATP به‌شرح زیر هستند:

۱. نواک جوکوویچ (صربستان) با ۷۱۶۰ امتیاز
۲. کارلوس آلکاراس (اسپانیا) با ۶۷۸۰ امتیاز
۳. استفانوس سیتسیپاس (یونان) با ۵۷۷۰ امتیاز
۴. دنیل مدودوف (روسیه) با ۵۱۵۰ امتیاز
۵. کسپر رود (نروژ) با ۵۰۰۵ امتیاز
۶. آندره روبلف (روسیه) با ۳۴۷۰ امتیاز
۷. فلیکس وگر (کاندا) با ۳۴۵۰ امتیاز
۸. هولگر رون (دانمارک) با ۳۳۷۰ امتیاز
۹. یانیک سینر (ایتالیا) با ۳۳۴۵ امتیاز
۱۰. تیلور فریتز (آمریکا) با ۳۰۶۵ امتیاز

عجیب‌تر این است که نواک جوکوویچ ۳۵ ساله هم‌اکنون ۹ سال از پیرترین بازیکن بعدی که در رده‌بندی ۱۰ تنیسور برتر جهان قرار گرفته بزرگ‌تر است و این بیشترین فاصله‌سنی در تاریخ دنیای تنیس بین بازیکن شماره‌یک و پیرترین بازیکن بعدی (در رده دوم) است.

نواک جوکوویچ هر رکورد بزرگی در تنیس وجود دارد را به‌نام خود ثبت کرده است؛ بیشترین گرنداسلم، بیشترین فینال‌ها، بیشترین مسترز، بیشترین عناوین بزرگ، بیشترین حضور در رده نخست برترین تنیسوربازان جهان (از لحاظ هفته و سال)، بیشترین درصد پیروزی و بیشترین رکورد پیروزی در مقایسه با راجر فدرر و رافائل نادال جمعی از رکوردهایی است که شاید تا سال‌های‌سال هیچ‌کس به آن نزدیک هم نشود.

کد خبر 652155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.