رشد ۳۰ درصدی سفر با قطار در نوروز ۱۴۰۲

وزیر راه و شهرسازی گفت: ترددها در جاده‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم درصد افزایش، در بخش ریلی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار سفر رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش درخصوص وضعیت تردد در جاده‌ها و رفع نقاط پرحادثه ضمن تشکر از همکاری پلیس راهور، فعالان راهداری، فعالان صنعت ریلی، هوایی و دریایی، آخرین آمار سفرهای نوروزی را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: ترددها در جاده‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم درصد افزایش، در بخش ریلی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار سفر رشد ۳۰ درصدی، در بخش هوایی با جابه‌جایی بیش از دو میلیون نفر رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه دریایی نیز در ایام نوروز بیش از شش میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تردد در دریا داشتند که همزمان ۶۰۰ هزار خودرو نیز جابه‌جا شد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشت.

بذرپاش با تاکید بر سیاست وزارت راه و شهرسازی برای کاهش حوادث جاده‌ای در خصوص رفع نقاط پرحادثه گفت: در سال گذشته ۳۵۰ نقطه پرحادثه رفع شد. همچنین هم‌اکنون رفع نقاط پرحادثه در ۸۷۰ نقطه تا پایان دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 652118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.