تاثیر رانندگی تهاجمی در بروز حوادث ناگوار ترافیکی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجمی برخی از رانندگان در جاده‌ها را عامل مهمی در وقوع بسیاری از حوادث ناگوار ترافیکی اعلام کرد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که تاکنون کمتر به آن توجه شده، رانندگی تهاجمی است، موضوعی که در بیشتر کشورهای پیشرفته ترافیکی هنگام گرفتن گواهینامه رانندگی یا تمدید آن مد نظر قرار می‌گیرد و حتی در فواصل زمانی منظم از رانندگان به خصوص رانندگانی که در بخش حمل‌ونقل عمومی فعالیت دارند، ارزیابی روان‌شناختی انجام می‌گیرد و رانندگان پرخطر تحت آموزش‌های لازم یا مشاوره قرار می‌گیرند.

وی افزود: رانندگان عصبانی و پرخاشگر از گروه افرادی هستند که بیشترین وقت خود را در جنگ و گریز تباه می‌کنند و بی‌آنکه خود بدانند، درگیر نبردی نابرابر می‌شوند، نبردی که پیروز ندارد و منجربه بیماری‌های روانی نظیر احساس سرخوردگی، استرس و فشارهای روحی و روانی خواهد شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان از هرگونه رفتارهای پرخاشگرانه در رانندگی خودداری کنند، چراکه این رفتارها در رانندگی منجربه خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای خودشان و سایر کاربران راه خواهد شد.

کد خبر 652098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.