صرفه‌جویی میلیونی شهر آمریکایی در هزینه‌ها با بهره‌گیری از فناوری

بهره‌گیری از فناوری هوشمند فاضلاب در شهر بوفالوی آمریکا باعث صرفه‌جویی ۱۴۵ میلیون دلاری در هزینه‌های این شهر و کاهش چشمگیر آلودگی شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره آب و فاضلاب بوفالو اعلام کرد که با استقرار یک سیستم دیجیتال هوشمند فاضلاب که هنگام وقوع طوفان، جریان آب آلوده به رودخانه‌ها را کاهش می‌دهد، ۱۴۵ میلیون دلار در هزینه‌های مربوط به ساکنان شهر صرفه‌جویی کرده است.

این سازمان در همکاری با متخصص فناوری آب جهانی Xylem از فناوری کنترل، مدل‌سازی و تجزیه‌وتحلیل بی‌درنگ داده‌ها برای بهبود کیفیت آبراه‌های محلی استفاده می‌کند که با هدایت خودکار آب باران اضافی به بخش‌های کم‌مصرف سیستم برای جلوگیری از سرریز شدن، شبکه فاضلاب بوفالو را متحول کرد. این فناوری منحصربه‌فرد کل سیستم جمع‌آوری را به‌عنوان یک واحد منسجم و هماهنگ جهانی در نظر می‌گیرد.

فناوری مورد استفاده به اداره آب و فاضلاب این امکان را می‌دهد که بدون هزینه کردن برای زیرساخت‌های جدید، از شبکه موجود خود برای رفع مشکلات طولانی‌مدت شهر در زمینه سرریزهای ترکیبی آب و فاضلاب استفاده کند و با بهره‌گیری از سیستم بهینه‌سازی شبکه فاضلاب از قدرت یادگیری ماشینی، مدل‌سازی هیدرولیک و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای رسیدگی به این معضل بهره گیرد.

مدیرکل این سازمان مطرح کرد که بوفالو در این زمینه با شکاف‌های چشمگیری در زمینه‌های مالی، نیروی کار و منابع مواجه است، بنابراین درصدد پر کردن این شکاف‌ها به هوشمندانه‌ترین روش برآمد تا در کنار رفع بحران، برای سیستم آب و فاضلاب شهر پایداری به ارمغان آورد و نشان داد که استفاده از این فناوری برای مقابله با تغییرات شدید آب‌وهوایی و طوفان‌های سهمگین پیش رو مؤثر است.

صرفه‌جویی میلیونی شهر آمریکایی در هزینه‌ها با بهره‌گیری از فناوری

اداره آب و فاضلاب بوفالو از راهکارهای بهینه‌سازی فناوری هوشمند فاضلاب برای ایجاد یک سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری در زمان واقعی استفاده کرده است که می‌تواند جریان‌های آب را بدون توجه به وضعیت فعلی آب‌وهوا تجسم، پیش‌بینی و کنترل کند. در این اقدام، سیستم مشابه با عملکرد یک اپلیکیشن ترافیک، از داده‌های حسگرهای سراسر شبکه برای تعیین دقیق محل جمع‌شدگی آب استفاده می‌کند و هنگامی که یک قسمت از شبکه تحت فشار کم‌آبی است، سرریزها را به بخش‌هایی هدایت می‌کند که به آب نیاز دارد.

بوفالو با تعبیه موفقیت‌آمیز فناوری هوشمند فاضلاب و کنترل جریان‌های آب در زمان واقعی در چندین مکان، اعلام کرد که با توجه به تأثیر این فناوری برای به‌حداکثر رساندن کارایی سیستم‌های موجود در شهرها و کاهش نیاز به پروژه‌های زیرساختی جدید پرهزینه در بسیاری از موارد، متعهد است آن را در پروژه‌های آینده سراسر شهر برای کاربردهای مختلف بگنجاند.

کد خبر 652044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.