۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
احداث پارک جنگلی ۲۵ هکتاری در ساوه

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه از تلاش مجموعه مدیریت شهری برای احداث پارک جنگلی ۲۵ هکتاری در ضلع غربی شهرک علوی خبر داد و گفت: بر اساس توافق با اداره مسکن و شهرسازی مقرر شد زمین‌های ملی بدون کاربری در بافت شهری در اختیار شهرداری ساوه قرار گیرد.

محسن مددی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حفظ فضاهای سبز شهری به عنوان ریه‌های تنفسی شهرنشینان لازم است، اظهار کرد: پس از اتمام عملیات و بهره‌برداری از پارک جنگلی ۲۵ هکتاری در ضلع غربی شهرک علوی، این مجموعه می‌تواند به عنوان ریه‌های تنفسی شهر در ضلع شمال غربی ایفای نقش کند.

وی افزود: فضاهای سبز شهری با کارکردهای مختلف همچون ریه‌های تنفسی شهرها، فرصت اوقات فراغت و ایجاد نشاط روحی و روانی می‌توانند نقش مؤثری در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ایفا کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه با بیان اینکه اهمیت و نقش فضای سبز و توسعه آن در شهرها به حدی است که از آن به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: تأثیرات فیزیکی و طبیعی فضاهای سبز شهری و بازدهی اکولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی آنها در ساختار جوامع انکارناپذیر است.

مددی با بیان اینکه تعیین سرانه‌های شهری متناسب با جمعیت، جانمایی و مکان‌یابی صحیح آن‌ها از مهم‌ترین وظایف برنامه‌ریزان شهری است، تصریح کرد: در کشورمان سرانه فضای سبز شهری ۱۱.۸ مترمربع است در حالی که در وضعیت مطلوب برای فضای سبز باید ۲۵ مترمربع باشد و در حال حاضر این سرانه برای هر شهروند ساوجی معادل ۱۳.۴ مترمربع است.

وی گفت: با توجه به موقعیت خاص بیابانی و آب و هوای گرم و خشک ساوه، علاوه بر اقدامات انجام شده جهت توسعه فضای سبز شهری، احداث بوستان‌های نارگیل، طوبی، صدف، احداث دو هکتار درختکاری در سایت پسماند زباله در فاز نخست و تکمیل فضای سبز میدان‌های سردار شهید سلیمانی و سرداران انجام شده یا در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه افزود: بر اساس توافق با اداره مسکن و شهرسازی مقرر شد تا زمین‌های ملی بدون کاربری در بافت شهری در اختیار شهرداری ساوه قرار گیرد تا به فضای سبز تبدیل شود.

کد خبر 652007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.