تعهد ۱۱ میلیاردی نوآوران فناوری برای رفع چالش‌های جهانی آب

مجموعه‌ای متشکل از ۱۷ سازمان برای کمک به برنامه اقدامات آب سازمان ملل‌متحد به این نهاد پیوست و متعهد شد طی پنج سال آینده ۱۱ میلیارد دلار روی نوآوری برای آب سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چندین سازمان غیرانتفاعی به برنامه «اقدامات آب» سازمان ملل متحد ملحق شدند تا تعهد جمعی خود را برای سرمایه‌گذاری روی راهکارهای نوآورانه برای رفع چالش‌های جهانی آب ابراز کنند. تعهدات آن‌ها در دستور کار اقدامات آب سازمان ملل گنجانده خواهد شد که مجموعه‌ای از تمام تعهدات مرتبط با آب برای تسریع پیشرفت در ششمین هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد است. این هدف آب و فاضلاب را مورد توجه قرار می‌دهد.

بودجه مورد تعهد سازمان‌های یادشده به تحقیق و توسعه‌های مرتبط با آب، شرکت‌های تازه‌تأسیس در زمینه تجاری‌سازی رویکردهای نوآورانه در مدیریت آب و استقرار فناوری‌های جدید آب اختصاص خواهد یافت. سازمان‌ها همچنین به‌منظور تسهیل اقدامات فرابخشی برای حل چالش‌های آب به تعامل مداوم با آژانس‌های توسعه، دولت‌ها و سایر ذی‌نفعان مرتبط متعهد شده‌اند.

رهبر این مجموعه تأکید کرده است که بسیاری از چالش‌های بشر امروزی ناشی از اتکای وی به آب برای گذران زندگی و در مقیاس بزرگ‌تر، رفاه اقتصادی و آسایش جامعه است. نیاز به آب در همه‌جا دیده می‌شود اما دسترسی به آن برای همه یکسان نیست. بنابراین بخش خصوصی به‌عنوان سرمایه‌گذاران و استفاده‌کنندگان مهم آب، نقشی محوری در این زمینه ایفا می‌کند و سازمان‌هایی که امروز تعهد خود را مطرح کرده‌اند در خط مقدم ارائه نوآوری‌های جدید در استفاده، تصفیه و بازیافت آب قرار دارند.

وی این نوع اقدام جمعی را برای مقابله با چالش‌های بزرگ آب و ایجاد سیاره‌ای پایدار برای نسل‌های آینده ضروری دانست و افزود: تعهد بخش‌های خصوصی و بشردوستانه به سرمایه‌گذاری روی راه‌حل‌های آب، از فراخوان کنفرانس آب ۲۰۲۳ سازمان ملل برای تعهدات و اقدامات روشن در همه بخش‌ها، صنایع و جوامع برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل پشتیبانی می‌کند.

سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که چالش‌های آب در سراسر جهان در حال تشدید است و سازمان‌هایی که امروز متعهد شده‌اند، از ضرورت ماجرا و لزوم رفع این چالش‌ها آگاهی کامل دارند. امروزه فناوری‌های ضروری بسیاری در زمینه آب وجود دارد، اما با پیشرفت تغییرات آب‌وهوایی نیاز چشمگیری به راه‌حل‌های نوآورانه‌تر و اجرای سریع‌تر آن‌ها برای افزایش انعطاف‌پذیری و امنیت آب برای جوامع سراسر دنیا احساس می‌شود که این سازمان‌ها سعی در رفع این نیاز دارند.

تعهد ۱۱ میلیاردی نوآوران فناوری برای رفع چالش‌های جهانی آب

کد خبر 651980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.