بازگشت شنبه‌بازار به مکان سابق موجب رضایت شهروندان شده است

شهردار بندرانزلی گفت: بازگشت بازار محلی و هفتگی شنبه‌بازار پس از حدود هشت سال به مکان سابق، موجب خوشحالی و رضایتمندی شهروندان و گردشگران شده است.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شنبه‌بازار بندرانزلی، خرداد ۱۳۹۴ پس از چندین دهه برپایی در جوار رودخانه با مصوبه شورای اسلامی شهر به محوطه انبار اداره قند و شکر سابق انتقال یافت، اما پس از این جابه‌جایی، مزاحمت‌ها و مشکلاتی به دلیل سروصدا و پارک بیش از حد خودرو در کوچه‌های مجاور برای ساکنان این منطقه ایجاد شد که باعث رنجش خاطر و شکایت بسیاری از شهروندان می‌شد.

وی افزود: روزهای شنبه با برپایی بازار، ترافیک شدیدی در خیابان نواب ایجاد می‌شد و شهروندان را هنگام عبور از کمربندی با مشکل ترافیک شدید و خطر وقوع تصادف مواجه می‌کرد.

شهردار انزلی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مستمر شهرداری، شورای اسلامی شهر و رسانه‌ها، شنبه‌بازار پس از گذشت حدود هشت سال هفته نخست فروردین‌ماه امسال، به مکان سابق و قدیمی خود، خیابان میرزا کوچک‌خان بازگشت و این اقدام موجب خوشحالی و رضایتمندی شهروندان و گردشگران شده است.

خلیلی تصریح کرد: بازار هفتگی حس نوستالژیک برای شهروندان انزلی دارد و مردم روزهای شنبه با علاقه و شوق فراوان محصولات محلی و اقلام مورد نیاز خود را از آن خریداری می‌کنند؛ طی چند سال گذشته همواره انتقال بازار به مکان سابق (خیابان میرزا کوچک‌خان) یکی از مطالبات اصلی شهروندان بوده است.

وی با بیان اینکه انتقال شنبه‌بازار به مکان سابق بدون اشکال نیست و بعضی از مشکلات آن همچنان باقی مانده است که باید به مرور زمان توسط شهرداری رفع شود، تصریح کرد: تکمیل پیاده‌روسازی، اجرای عملیات روکش آسفالت، جابه‌جایی تیرهای برق با همکاری اداره برق و تهیه و نصب سایبان‌های رنگی در خیابان میرزا کوچک‌خان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار انزلی با بیان اینکه امکاناتی همچون پارکینگ‌های شهرداری زیر پل و در ضلع جنوبی شنبه‌بازار در نظر گرفته شده است، گفت: دو پارکینگ حاشیه میدان امام خمینی (ره) متعلق به بخش خصوصی برای پارک خودروها است و سرویس بهداشتی، روشنایی و دو خط ویژه تردد خودروهای امدادی و پلیس توسط شهرداری پیش‌بینی و ایجاد شده است.

وی افزود: امیدواریم مغازه‌داران و کسبه خیابان میرزا کوچک‌خان روزهای شنبه با دست‌فروشان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند تا شادی و نشاط بیشتری در بازار هفتگی ایجاد شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 651933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.